|
|
|
|---|---|
|
Airbag-lampan på min 525 har lyst för "hög resistans i tändkretsen" en tid, men jag har inte orkat laga felet. Nu har bilen blivit underkänd för just detta och jag blev tvungen att ta en titt. Felet var att den långa flexkabeln i släpringen bakom ratten var av. Nu är detta fixat, men Carsoft får inte bort koderna. 45 - För hög resistans - fixat 49 - Varningslampa trasig - fixat 84 - ??? Programmet säger att det har nollat minnet, men koderna finns likväl kvar och lampan blinkar. Vad göra? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vadå underkänd ?? Knappast på Svensk Bilprovning, Airbagsystemet ingår inte i deras kontrollåtgärder om de inte i dagarna infört nya regler. 84 vet jag inte på rak arm vad det kan vara kan inte hitta ett så högt nr för E34 på nätet heller ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
I Finland gör det. Problemet är att jag inte vet om jag kan lita på carsoft, då det fortfarande visar felkod på lampan, fast den är ny och fungerande (varit urtagen tidigare). Om den koden hade försvunnit hade det varit en annan sak. |
|
|
Har du provat att ha på bara radioläget och inte tändningen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Ja, jag har provat allt möjligt. Idag har jag också varit till två verkstäder som har BOSCH ESItronic, men det får inte ens kontakt med SRS. Återstår att se vad märkesverkstaden har att säga. Synd bara att tiden för eftergranskning gick ut idag... | |
| Nu har jag köpt ett lite dyrare, kombinerat ADS- och K-line-interface och kör INPA. Det fungerar nästan perfekt. Det hittar alla moduler UTOM SRS! Vad ska jag göra? | |
|
Det kan ju var så att styrenheten gått sönder... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.