AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.457

Byta strålkastare på E60 -04

Visa användare
7
TommyO
520iA Touring -08
Hej alla!
Jag skall byta strålkastare på vänster sida och jag har kollat på den filmsekvens som ligger ute på mekartips och tyckte det verkar ganska enkelt, där visades höger sida. Jag har nu provat och jag har svårt att få ut den, jag har lossat alla 4 skruvar.. Någon som har tips, måste jag lossa fronten när det gäller vänster strålkastare? Tacksam för tips!
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Har en en liten manual med bilder som du kan få. Krångligt att beskriva vilka skruvar du bör lossa för att enklast ta ut strålkastaren.
Visa användare
7
TommyO
520iA Touring -08
Tack Duser.. Jag skall titta in hos Molin Bil idag och om inte jag får veta av dom så hör jag av mig! Jag har fått loss hela lyktan men har svårt att lyfta ut den. Tack iallafall!
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Strålkastarna är tämligen fastklämda i grillen, så efter du skruvat loss alla fyra skruvarna får du lirka ganska ordentligt för att få loss hela insatsen ( lätt våld rekommenderas)
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Lossa på listen som sitter ovanför grillen. Skruva bort 2 skruvar närmast strålkastaren. Nu blir allt mycket enklare. Se länken nedan.

Länk
Visa användare
7
TommyO
520iA Touring -08
Jippi!! Nu har jag fått ut strålkastaren, håller med om att det behövdes lite "våld" och vridande. Tack iallafall för hjälpen och erbjudandet om manual, jättehyggligt! Ha det gott och tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.