|
|
|
|---|---|
|
Besökte min BMW-återförsäljare i Karlstad, Autowåx bil, och frågade lite kring vilka motorer som passade min 740 e38 -95. Inte de tidigare från 540 e34 eller 740 e32, inte heller sena 95:or och framåt(med 4.4 liters v8) Detta köper jag, 4.4 liter pga att jag inte får igenom den i reg, samt de tidigare kanske pga annan sprängkåpa?/vxl-låda? MEN De säger också att jag inte kan ta topparna till min motor från en e34/32, varför frågar jag?, vet ej svarar de! Någon med erfarenheter? För mig är det ofattbart. Trodde topparna var exakt likadana på 4.0L. En kille här på börsen sålde av sina e34 toppar till en kille med e38, han kan ju "dra en vals", vilket inte bryr mig, topparna fanns ju inte kvar, men marknaden på toppar blir betydligt större, med mera priskonkurrens, till min fördel om de tidigare passar. Välkommna med inlägg! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
|
Jag har svårt att tro att det är så stora skilnader mellan motorerna och modellerna. Du ska nog inte snacka med BMW återförsäljare utan ta kontakt med någon som håller på med motorer. En vild chansning skulle nog vara att ringa till grabbarn på motor nord eller aros auto. Om det är några som vet något så är det nog dem. Vad gäller 4.4 eller 4.0 så skulle jag itne tro att bilbesikntingnen ser så stor skillnad om det inte direkt står på motorkåpan vilken motor det är. |
|
|
Njae, jag tror nog att avgasvärdena kan spöka ifall de matas in via briefet att det skall sitta en 4 och inte 4.4, då blir dom nog luriga när dom mäter upp. Men det är en annan historia. Mer inlägg om topparna tack! Passar 4.4 toppar på min 4.0? Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Ang. Dina toppar har jag ingen erfarenhet men om det inte är så att slaget är längre på 4.4 L motorn så är ju cylindrarna något större vilket oxå förbränningsrummen i topparna borde vara... Inte mkt.större men det är det lilla som gör det brukar det ju heta och som sagt innan så vet jag inte utan det är bara en tanke som slog mig när den ena motorn har större volym än den andra. |
|
|
kollade upp lite och såg att det iaf är olika art.nummer på toppar från -92 och 95 mer hann jag inte just nu kollar lite mer senare H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
tittade lite närmare på det hela med topparna och såg då att oavsett årsmodell så är det alltid samma toppar på M60 motorerna! men nåt skiljer när det blev M62 vad har jag tyvär ingen aning om kammarna är iof olika men storleken på ventilerna är samma så om dom passar eller inte ska jag låta vara osagt!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Tackar så mycket pasi, det var värefull information. Jag har varit i kontakt mned en verkstad som monterat en 540 motor i en e38, utan problem, det ända han ändrarde på vara att flytta över några givare. MVH Tobbe Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.