|
|
|
|---|---|
|
efter en massa undersökningar av bilen så är jag nästan säker på att ställverket i pumpen håller på att ge upp. den går ojämnt och ryckigt på tomgången. så jag tänkte höja tomgången som en nödlösning, tills man får råd att fixa problemet. nu till frågan : kan man höja tomgången själv, eller måste man in till bmw för detta ? gör man det genom dator eller liknande ? om man nu måste till bmw för att göra detta, finns det någon här som vet ca.pris på det ? MVH// Tim | |
|
tja, du kan prova att ställa om ställverket (flytta huset) det kommer förmodligen höja tomgången, samtidigt kommer den ge mer diesel över hela registret, den kommer gå mycket bättre efter det:) flytta inte för mycket bara... m60-b30... |
|
|
hej, jo jag har tagit lös aluminiumlocket uppe på pumpen, därunder sitter ju en kolbana som dessa "gafflar" löper på. det syns att det är nötta spår i kolbanan. så jag testade att lossa på kolet, och justera den åt olika håll, så att "gafflarna får ny yta att slita på. det är inte mycket justeringsmån på den, bara nån millimeter. tomgången vart lite högre efter detta, men den går även ner i varv långsammare efter att man gasat till lite. jag vet inte om du och jag menar samma saker på pumpen nu, men.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.