AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.540

Stor risk att köpa "billig" M3 E46 i Tyskland?

He
8
Henke_80
Bmw 325 -92
Hej!

Vänder mig hit då jag känner mig lite osäker..

Är det en stor risk att köpa en BMW M3 E46 i Tyskland för runt 145-165.000Skr?
Om servicebok finns och man kan se att servicarna är gjorda, och att resten av bilen är som den ska vill säga?

Eller är det helt enkelt bättre att vänta och köpa en dyrare, eller kanske lägga till lite och köpa en som redan finns i Sverige??

Mvh Henke

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns garanterat en anledning till att de är billiga. Om du inte åker ner först och kolla igenom objektet är det nästan omöjligt att få veta på varför. Säljaren lär ju inte hjälpa dig på den punkten.

--------------------------------
//Lövet
He
8
Henke_80
Bmw 325 -92
Ja, precis.. Det finns ju garanterat en anledning till att dom är billiga, just den tanken som skrämmer mig lite! Har man otur så kan det bli en dyr historia..

Det bästa är väl isåfall att ha med sig en Tysktalande vän som kan läsa och förstår Tyska bra och som kan gå igenom alla papper på bilen samt tala med försäljaren?
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jovisst, men tänk på att detta kan bli väldigt tidsödande om du ska titta på flera bilar. Tyskland är STORT så det kan vara en hel dags körande mellan 2 bilar.

Det kan alltså vara bättre att gå upp lite i pris och istället få en bil som sannolikt är i bättre skick. Pris är ingen garanti för att bilen är i bättre skick men det är en av de bästa indikatorer som finns trots allt.

--------------------------------
//Lövet
He
8
Henke_80
Bmw 325 -92
Precis, du har rätt.. Dessutom så är bensinen samt hotell inte gratis heller om man ska åka runt och kolla på olika bilar så jag kan bara hålla med i det du säger!

Tackar för dina svar!

Mvh Henke
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Henke:

Generellt så kan man säga att billiga M3 E46 är nog mindre riskabelt att köpa av en privatperson i Tyskland, däremot vimpelhandlare som "lockar" med exportpreis ska man undvika.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.