AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.013

Tips inför köp och kommande försäljning 320dT M-sport -06

Hej,

Är på gång att ev importera en 320dT M-sport 06 från en tysk BMW handlare. Jag skulle vilja ha lite feedback från panelen angående köpet samt ett uppskattat försäljningsvärde om ca 2 år och ca 5000mil senare.

Bilen är en sk "Premium Selection" inkl Europlusgaranti och har följande spec:

-Knappt 9000mil, endast en ägare.
-Safirsvart metallic
-M-sport paket
-Alcantara/tyg
-HIFI Professional Logic 7
-Comfortpaket
-Innovationspaket
-Comfort access keyless go
-Adaptiva kurvljus (xenon)
-18-tum M-sport stjärneker 193 fälgar
mmm, dock ej skinn eller panoramalucka.

Bilen har exakt det jag behöver för att pendla i, dvs trevlig ljudanläggning, sportstolar, xenonljus samt rätt färg. Dessutom har den M-paketet vilket är ganska ovanligt på 320d i

Bilen skall tydligen vara i ett utsökt skick enligt försäljaren med endast en extremt liten bula (ej genom lacken) på passagerar dörren.

Begärt pris är 20,995 EUR. Inget reapris men ett normalpris med tanke på utrustningen och garantin.

Vad kan bilen betänkas vara värd om två år och ca 13-14kmil på mätaren. Är 140-150kkr rimligt att få ut tror ni?

Tacksam för svar och andra synpunkter på köpet :-)

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Skulle nog tro att det är rimilgt att få 140-150´ om två år. En E91 320d som är såpass välutrustad och dessutom har M-sport lär bli ganska eftertraktad.

Tycker det låter som en trevlig bil, lycka till!

MVH Christofer
Tack för svaret. Skall försöka hinna ta kontakt med handlaren under dagen och se om priset kan förhandlas lite ytterligare. Samt vad vinterhjul kostar via BMW i Tyskland.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nu har jag inget belägg mer än min egen uppfattning men så jädra ovanligt med M-paket på 320d är det väl inte.
Anders: Njaa kollar man på Blocket eller bytbil finns det i stort sett bara någon enstaka 06/07 320dT med M-sport, om ens det.
En av dessa är intressant prismässigt men står hos Linus Bil så det känns bara som en dyr entrebiljett till ett problemfyllt bilägande :-)
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Är den i Berlin kan jag kika och fota den den till dig.
fredo: Tack för erbjudandet! Tyvärr ligger den i en liten by (med auktoriserad BMW handlare) mellan Lübeck och Schwerin så det är lite i längsta laget :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.