AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
623

Dörruta sned - hur få den rätt?

Ki
42
Killspawn
318is -92 M42B18
Hej.

Jag var lite klumpig igår kväll. Det hela började med att bilen inte startade (den har stått i två veckor och batterier har väl antagligen dragit ur). Jag och en kompis skulle då rulla ut bilen ur garaget för att kunna koppla in startkablarna till kompisens bil. Utanför garaget är det lite nedförslut och för att få ut bilen ur garaget måste man rulla över en slags dörrlist. Vi var ju därför tvungna att ta i båda två. Jag stod och puttade vid förardörren och kompisen vid huven. Bilen kom i rullning och jag hoppade in men jag hann tyvärr inte slå igen dörren innan dörren slog i garageväggen, typiskt och jävligt klumpigt! I alla fall, det var alltså själva kortsidan av dörren som slog i väggen och detta medförde att rutan slogs till och ställdes snett. Rutan är nu för låg vid backspegeln och för hög på andra sidan.

Vi fortsatte iallafall med att försöka väcka liv i bilen men det gick inte heller men det är ett annat problem. Jag har laddat batterier över natten och ska prova att starta senare idag.

Frågan är dock hur jag ska få rutan att bli rak igen. Jag tog bort dörrklädseln och sen har jag inte en aning om hur jag ska göra. Det står inget om det i Haynes bok heller, bara att det ska utföras av BMW för att rutan kan spricka om man gör fel. Är det någon som vet hur man ska gå tillväga eller iallafall har en idé.

Bilen är en E36 318is -92, alltså coupé.

//Peter
Ki
42
Killspawn
318is -92 M42B18
Löste problemet. När det var lite ljusare ute så såg man vad problemet var. En av saxanordningens kulled hade lossnat ur dess fäste. Var bara att sätta dit igen så funkade det fint.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.