AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.405

Köpa lemans blå M5 e39, vet någon något om dessa bilar?

Sida 1 av 2
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Hej

Jag och tjejen har bestamt oss for att kopa en Lemansbla M5 e39 med blå skinnkladsel. Kladseln har hon bestamt:)
Kraven ar inte sa manga mer an att det ska vara en fin bil, helst med sa mycket utrustning som mojligt, och blå bil och blå kladsel.
Budget ar ca 130-160000 kr
Jag har hittat dessa 3 bil annonser som jag ar intresserad av, ar det nagon som vet nagot om dessa?

Bil 1
Länk

Bil 2 Länk

Bil 3
Länk

Bil 2 har orginal tonade rutor, gar det att ta bort pa enkelt satt? Denna bilen kanns mest intressant just nu.

Ar i grekland darfor saknas punkterna... men kommer hem idag sa snart kanske man ar en M5a rikare:)

Mvh. Richard
Vet väl inget om bilarna förutom att dem är jäkligt fina. Det som slog mig med just bil nr. 2 som du gillar är att det i blocketannonsen står att den finns på Kungsholmen i Sthlm, däremot står det i autopowerannonsen för samma bil att den finns i Avesta i Dalarna. Det behöver såklart inte betyda nåt, men verkar ju lite konstigt. Värt att kolla upp kanske vad det beror på.

I övrigt överlåter jag bedömning av bilarna till M5-experterna.
PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Bil nr. 1 ligger förvisso utanför dina ramar vad gäller priset, men jag kan informera om att den har utbytt och omlackad huv. Fronten är omlackad. Liten lackrepa på ena karossidan. Dåliga däck. Och om det inte åtgärdats redan så har den visselljud i kupén vid högre farter, något som troligen kan avhjälpas med byte/ommontering av framrutan. Behöver troligen servas snart också.
Jag är också ute efter en fin M5:a.

Bil 2 är import, bilen står i Avesta. Har inte kollat på den men pga av import så är försäkringen dyrare än dom sv-sålda.

Bil 3 är jag mer intresserad av då jag bor i närheten och tänkte kolla på bilen inom närmaste dagarna hade jag tänkt.

Även denna verkar väldigt fin.

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bil 2 och 3 är ju inte lemansblåa utan avusblåa. Snarlika men avus är mörkare.

De tonade rutorna på bil 2 är med all säkerhet Individual tonade rutor, monterade på fabrik och dessa är av tonat glas, dvs det finns ingen film att ta bort. Hade själv detta på min och det är i mitt tycke precis lagom toning.

Jag har haft en handfull importbilar och har aldrig betalt mer i försäkring på dessa jämfört med motsvarande sv-såld. Däremot så har bolagen ibland högre krav, t ex rutmärkning, nyckelkontroll, etc samt att maskinskadeförsäkringen hade dubbelt så hög självrisk.

___
//Ulf
PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Kan lägga till att 1:an har körts vintertid, kanske inte av nuvarande ägare men väl av tidigare ägare. De övriga bilarna känner jag ej till något om.
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Annonser där säljaren är "BMW" , BMW M5" eller liknande går bort automatiskt. Man får ju en känsla av att säljaren har något att dölja, eller är en bilförmedlare som vill ge intrykk av att sälja privat...
Bil nr 3 käns spontant bäst. Bil 1 är nyast och njuter av att vara facelift samt har den uppgraderade motorn (mindre oljeforbrukning)

MVH
Sakke
Hej!

För att svara några av er om bil nummer 2 som jag är ägare till.

BraveDave undrar varför bilen finns i Avesta fast annonsen är i Stockholm.

Svar: Bilen står på mitt landställe i Avesta, ledsen att jag inte skrivit det i annonsen. Blocket kräver att man ska skriva vart man som annonsör befinner sig, det gör i Autoforum. Nästa gång om jag uppdaterar den (140 kr blocket) så ska jag skriva i annonstexten att den står i Avesta.

Jim M Power skriver att det är import.

Svar: Det stämmer men att inte förväxla med de fleste nyimporterade bilar, denna bil kom in tidigt 2000 med ca 1000 mil på mätaren då det inte fanns sådana att tillgå för tillfället. Jag har fullständig historik samt jag kan garantera till 100 % miltalet. Tror inte den skulle vara dyrare än en bil som såldes ny i Sverige? Jag vet inte vad ni har för försäkringsvillkor men jag betalar 8.055:- helår fullförsäkrad. Bilen är skriven på mig samt jag är boende i centrala Stockholm och är 35 år.

DrSakke undrar angående namnet etc.
Helt seriöst vad spelar det för roll vad man skriver för namn. Du heter Sakke eller DrSakke, kanske kan verka oseriöst att skriva så isåfall? Du kanske är doktor vad vet jag.
Är man seriöst intresserad av bilen så ska jag tillstå med alla personuppgifter samt all dokumentation samt regnummer etc.
För din kännedom så säljer jag bilen privat, fick den i byte på en nyare båt.

Jag är själv BMW ägare sedan 1992 och har varit märket troget.

Är du intresserad av en M5:a i toppskick så är du välkommen att höra av dig. Jag vågar påstå att den här slår de andra två med hästlängder. Bilen är i ett fantastiskt skick. Jag har även en 16:9 navigation samt MK4 nav som jag köpt till den men ej installerat, det var en stor kostnad men som självklart ingår vid köp av bilen ifall nästa ägare vill byta ut den.

Bil 1 har 11.200 mil på mätaren och ett pris på 195.000.-
Bil 3 har 14.100 mil på mätaren och ett pris på 155.00:-

Som jag också skriver så kan priset diskuteras med seriös intressent. Jag är inte omöjlig och är övertygad om att vi kan komma överens ifall vi kommit så långt att potentiell köpare vill ha bilen.

Om någon tagit illa vid sig av något av mina svar/inlägg så ber jag om ursäkt för detta. Det var inte mitt uppsåt utan endast klargöra lite om bilen.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om bilen är importerad med 1 mil eller 10.000mil är ingen skillnad. Bilen kommer att värderas som importerad i händelse av försäkringsskada eller inbyte tyvärr. Men du skriver ju inte svensksåld heller så det är inte så mycket att bli upprörd över.

--------------------------------
//Lövet
Håller med DrSakke, annonser med annonsnamn som "BMW", "Passat", "Säljare" går bort direkt, varför ens försöka att dölja det, det kommer ändå fram om man ska köpa bilen. Jag undrar "helt seriöst", varför uppger man inte sitt riktiga namn? Hur kul är det att intressera sig för något för 150KSEK som inte ens vill uppge sitt namn? Har aldrig hört någon bra motivering på det.

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Hej

Tackar alla för all information! Mycket värdefullt!

Mvh. Richard
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Thomas: är det orginal rutor som ej går att ta bort toningen på?

Mvh. Richard
Ty
93
Tyng
320da F30 2012
M3 E36 Cab 1997
Troligtvis så är själva glaset tonat och inte någon monterad film
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Thomas Lindblad:
Jotack, jag tog inte illa vid meg iaf. Tack för info.

Jag önskar ju inte full personalia i annonsen, men tycker det ger lite märkligt intrykk i en försäljningsannons.
Ingen har någonsin klarat att motivera varför man inte ska uppge iaf ett förnamn etc. När tex ser reg nr. Det är ok att veta vem det är som svarar när man ringer.....
Detta kan ju vara ett tips till dig när du uppdaterar annonsen, då det är många som inte bryr sig om annonser där namn inte är uppgett. Du får nog bättre respons om så bara förnamnet står där.....

MVH
Sakke (doktor)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Att rata en annons bara för att det råkar stå "fel" namn har jag svårt att förstå. En av de mest välskötta BMW jag har ägt annonserades på blocket under namnet BNT, BMT eller något liknande. Det var en (1) dålig bild och säljaren var en äldre man i Ludvika. Jag ringde och fick svar på mina frågor och gick vidare utifrån det. Bättre än att bara rata något utan att veta vad man ratar.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det kan finnas ett antal olika detaljer i annonser som av många ses som negativa...namn på säljare typ bmw eller pasat, suddade regnr, en dålig bild t ex bara på en del av inredningen samt olika typer på misshandel av det svenska språket gärna med någon fyndig avslutning om att oseriösa däcksparkande testpiloter från TV4 inte är välkomna att höra av sig på den lånade mailen.

Är det flera av ovanstående detaljer som förekommer så är det många, bl a jag själv, som går vidare till andra annonser. Sen handlar det ju lite vilken typ av bil det handlar om. Sitter du med en unik och eftertraktad bil så lär du sälja den oavsett hur din annons ser ut men har du en bil som det finns 100 till likadana så är annonsens utförande A och O.

___
//Ulf
Kolla även in M5:an de fått in på Bilsalongen i sumpan! Den är i väldigt trevligt skick!
Eftersom mitt förra inlägg blev raderat för "Reklam eller annonsering" (!?) så upprepar jag igen

richo...jag har en lemansblå E39 M5 och jag skickar dig gärna lite bilder.

Detta inlägget är INTE reklam eller annonsering eftersom jag inte försöker sälja min bil till någon. Finns det ett förbud på detta forumet att sända bilder på sin bil andra medlemmar?

Jag har sett din powerpost, richo (och Jim M Power).
EDIT

till andra medlemmar skall det vara. Finns det ingen editfunktion?
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Sinnlos: vill du lägga in en länk till den bilen?

Min email om ni vill tipsa mig om något..:) richard_karlsson79@hotmail.com

Mvh. Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.