|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
335 touring //Stefan |
|
|
Ja, då var det dags för mig själv att svara i tråden då jag i förrgår köpte min vinterbil. Det är egentligen mer andrabil än vinterbil: Det blev en Volkswagen Lupo 3L från 2000 med 15500 mil på mätaren. En riktig vinterbil ska i mitt tycke vara stor, 4-hjulsdriven bil. ...men jag köpte Lupom ändå. Jag kör försiktigt och hoppas jag inte blir påkörd av någon stor bil eller lastbil. Jag kan tänka mig att jag, när ekonomin tillåter, köper en större bil som dragbil och för de få dagarna när snön ligger i Skåne. ___ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
Vinterbil ja.... Jag tänkte oxå va riktigt seriös i år o ställa av min M3 för den är så himla fin...:-) Men JÄDRA vilken abstinens jag fått nu redan efter 2 veckor....Min nyinköpta bruksvolvo 850 93 är så himla tråkig o köra så jag tänkte fråga här vad ni tycker..... ÄR det verkligen värt o liksom spara sin M3 nästan halva året? Undrar om bilen verkligen slits så mycket? Det är ju livskvalitet o åka M-drei året om liksom.... Mvh Peter |
|
| jag har jag köpt mig en golf 3 variant tdi 98a som bruksbil så min bmw kan bli fin i vinter plus att denna går ruskigt billigt 0.5 L/mil | |
|
Intressanta frågor Peddan måste jag säga,jag kommer att ha min pärla vinterförvarad till april men tycker ändå att dina frågor är intressanta. Jag har M3:an påställd året runt(billig försäkring) men förvaras ALLTID i mitt garage och kan väl tänka mig att ta ut den en solig viterdag för att köra lite med den... |
|
|
Håller med 740 power. Det blir oftast en tur till tvätthallen under vintern bara för att man ska få köra en sväng. Sen ställer jag alltid bilen i varmgaraget, lägger lite extra kärlek iform av vaxning eller något annat pyssel. //Stefan |
|
|
540i/6 -97 |
|
michael.anki |
Tycker att,har man kört in den för vintern så får den stå tills våren. Skulle aldrig ta ut bilen bara för man blir sugen! Saltvägar,fysatan! Bmw idag Bmw imorgon |
| Kör Saab 900 16v turbo -90 =O... | |
|
Här i Umeå saltar dom även fast det inte snöar, bilarna rostar på nolltid, vill inte köra min m3 under vinterhalvåret. Den börjar garanterat rosta. Alla bilar jag köpt, som varit rostfria har börjat rosta efter en vinter här. |
|
| Hm, trodde det var mest här nere i söder som de saltade mycket....det borde va skottpengar på saltbilar här nere, så fort tempen kryper mot nollan så ÖSER vägverket ut sitt jävla saltblask! ÄVEN om vägen är torr o fin.... | |
| Audi A6 2.6 quattro, 97a. Förbannat törstig i förhållande till prestanda, dricker som M3an med mindre än halva effekten i maskin;) Tyst och bekväm dock, ska inte klaga, fin bil;) | |
|
Kommer att köra 523 Touring å snart även Volvo 145 -69 likbil som jag skall väcka till liv i helgen.. :-) Mvh. |
|
| Golf. Köpt nya fulldubbade däck. Nödvändigt på landet. | |
|
En BMW 316 blev det tillslut... :) 330in får stå påställd i garage, och tar ut den på en sväng om det är torrt och fint på vägarna! //Jesper |
|
| Kör M5 har precis köpt nya vinterdäck :D | |
|
Bmw även vintertid..525ix //Roffa |
|
| Jag kör min m3:a på vintern med, dom funkar kanon som åretruntbil.. | |
| Alla kan köras på vintern.. :-) | |
|
"dom funkar kanon som åretruntbil" Gör dom? Då borde man väl inte behöva starta en sådan här tråd?:) "Knackande ljud från motorn vid ca 2000 v/min. M3 -01" En bil som körs på vintern blir betydligt mer sliten. En massa kallstarter och grus och salt överallt under bilen. Usch. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.