AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.276

ISOFIX-fråga E60/E61

Sida 2 av 2
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Vi valde att inte koppla ur den pga att det känndes bättre att ha barnen bak även om den bakåtvända bilstolen (1-4 år) tar mycket av passagerarbenutrymmet fram. Och på en E60/61 fungerar det tyckte vi om man jämför med vår tidigare E46. Sen är det trevligare att sitta bredvid min fru.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Vi har två Acta Graco Duologic i bilen. De går precis att ha bakom varandra på passagerarsidan. Om jag skulle ha en i baksätet bakom mig så skulle jag behöva sitta väldigt upprät och det skulle inte funka i längden.

Längtar tills man slipper bakåtvända barnstolar, resesängar, barnvagnar, matstolar m.m.
jo
114
josc
525 Touring -05
Jag har också en sån akta duologoc i baksätet med isofixfästen. Lär få köp en till snart. Det ställer allt rätt stora krav på kupéutrymmet när man ska frakta två småttingar i bakåtvända stolar samtidigt. 5 serien är ju ändå en stor bil.
Terry N
Hej

Vill bara bekräfta att på en E60/E61 så är det enda
enda sättet att avaktivera airbagen i en 06 eller nyare är att eftermontera ISOFIX med nyckelavstängning vilket kostar 11000 kr idag, hörde mig för med BMW Solna idag, efter att jag hade en 07:a på gång, specen var helrätt, men tyvärr var det inte isofix fram på den...surt. Jag får leta vidare.
Kan berätta att Mechanum är hiskligt mkt billigare än "BMW"..
Fick pris på c:a 1900:- för nyckelavstängning eftermonterat och klart på min E61 '07!
På BMW skule det landa på runt 8-9 tusen. Viva Mechanum!
EDIT
Gah! Det är ju årsmodell 2008 jag har..
Tror det kan göra viss skillnad i pris
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bör inte vara någon skillnad mellan 07 och 08. Vilken Mechanumverkstad var det du pratade med?

___
//Ulf
Ba
39
Bato
320 CI -02
Det här låter ju för bra för att vara sant, har själv en 525 e61 06´. Vore intressant och höra mer detta. Vem? Var? Gör de samma sak som det dyra ingreppet (11 000SEK) eller skippar de steg som t.ex byta säkerhetsbältet osv.

/bato
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bälte ska inte behöva bytas i detta arbete utan det handlar enbart om att montera nyckelavstängningen till airbagen. Ska vid tillfälle kolla med Mechanum i Malmö om vad det skulle kosta där.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.