|
|
|
|---|---|
| Hej! Kollade i AP´s modellguide och om jag läste rätt skiljde det ca 1 dl/mil i förbrukning på 130i modellår 2006 mot 2007. Skiljer det på mappningen då båda mig veterligt har 265 hk? | |
|
Tror det var då den fick Efficient Dynamics dvs. bromskraft generering och elektroservo och lite sånt för att få ner förbrukningen. Vet inte om det är något som skiljer med motorn i sig. Fyrorna fick även start/stop-funktion. |
|
| 130ns motorkåpa byttes från ljusgrå till svart faktiskt :) | |
|
Pavel, nördfakta, det gillar vi! :-) Om jag minns rätt från andra foruminlägg så har du både ägt E90 330i och E87 130i. Hur skulle du beskriva känslan i de bägge körmässigt och väghållningsmässigt? De uppenbara utrymmesskillnaderna lagda åt sidan. Lider 130i mer av avsaknad av diffbroms än 330i t.ex? |
|
|
Jag upplevde 130n som rå. Den förmedlade så mycket mer känsla än 330n. Jag har inte kört jättemånga bilar i mina dar, men det finns bara en bil som gett mig samma pirrande magkänsla när det svänger och slänger - M3 E46. Jag älskar alla bmw modeller jag ägt, men 130n är den enda jag saknar.. Visst den skulle haft Diff, men ärligt talat så hade jag förjävla roligt och tänkte aldrig på det ens :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.