AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
827

Enklaste sättet att koppla ur dörrlåsvärmaren

Har problemet att min dörrlåsvärmare har hängt sig på min 320i E36 -93. Om man kör omkring en liten stund så är det så att man bränner sig på dörrlåset. För att tillfälligt råda bot på det (vill ju inte att det ska börja brinna eller att batteriet laddar ur sig) så har jag dragit ur säkring nummer 33. Problemet då är att bland annat vänstra bakljuset och kupébelysningen inte funkar.

Nu undrar jag hur jag lättast kopplar ur dörrlåsvärmaren och endast den. Känner att det är en funktion jag kan leva utan. Har funderat på några alternativ:
1. Enligt vad jag kommit fram till så sitter det ett relä som styr värmaren. Den ska sitta under högra delen av instrumentpanelen, bakom handskfacket. Stämmer det? Svårt att komma åt?
2. Montera ur hela dörrlåsanordningen och dra ur kontakten till värmaren. Men det verkar krångligt med urmontering av sidofönster?
3. Försöka hitta kabeln till dörrlåsvärmaren i dörren bakom panelen och klippa den. Går det att se vilken som är den kabeln i så fall?

Någon som har något förslag vilken alternativ som är bäst eller tips på annan lösning?

Mvh
/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.