|
|
|
|---|---|
|
Har en Z3 coupe och har fått problem med att det läcker in vatten under handsfacket på passagerar sidan i samband med att det regnar eller att man tvättar bilen. Jag byte vindruta för ett tag sedan och trodde att den nya rutan var dåligt installerad. Har haft bilen inlämnad och de har testat om limfogen runt rutan för läcka. Men hittade inget. Istället så påpekade de att det finns en plåt som är skål formad under värmefläkt paketet. Där det hade samlats en del skit. Samt att det gick två dreneringsrör ifrån plåten som skall ledan undan det vattnet som samlas där men dessa är oxå troligtvis igen satta med smuts. Så glas firmas ide är att vattnet kommer in igenom frisklufts intagen runt vindrutetorkare infästningen för att sedan samlas i "plåt-skålen" och när det är fullt där så läcker det in i bilen. Är det någon annan som har haft något liknande problem? Skall prova med att täcka över friskluft intagen och hälla vatten över rutan för att se om vattnet kommer in den vägen. Återkommer när jag vet mera. //Fredda | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.