|
|
|
|---|---|
|
Centrallåset på förardörren vill inte fungera. (m3 e46) När jag låser upp med fjärr så låses bara passagerarsidan upp, det låter på förarsidan också men inget händer. Tips på fel? Kan det vara nån arm som hoppat av? Hur får man bort dörrsidan? Får lös allt utom nån enstaka punkt i mitten, kan de vara vid airbagen? | |
|
Mycket intressant, har precis samma fel på min! Har inte hunnit ordna det än dock, återkom gärna med vad som va fel på din MVH Marcus |
|
|
Hej, Jag har inte löst felet. har fått bort dörrsidan men det hjälpte inte, själva dosan sitter bakom plåt.. |
|
fredde 7 |
Du måste plocka bort handtaget. I sidan på dörren(vid låsmekaniken) finns en oval plastplugg, ta väck den och du kommer åt snäppet till dörrhantaget, Rekomenderar att du lossar minuspolen på batteriet innan du meckar för mycket. På så sätt slipper du felkoder om du behöver lossa anlutning till airbag. Hur är det med modulen som fönsterhissknapparna sitter på, du har inte pillat med den? bytt den? Den måste vara kopplad rätt och alla anslutningar på plats, men har du inte grejat med den så är det liten sannolikhet att felet är där. |
|
Det med handtaget ska jag prova! Enligt förra ägaren uppstod felet när en spekulant strax innan mig varit där och ryckt o låst kors och tvärs.. Så jag hade ju hoppats på att det var nåt enkelt som att nån arm hoppat av.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.