AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.456

Eftermontera Blåtand i en E93 som inte är förberedd

Ti
56
Tibby
BMW 335 E93 cab 2008
Blir inte klok på hur BMW tänker. När man bygger en bmw så kan man välja Bluetooth förberedelse för 8000kr. Jag har tidigare ägt 3 BMW med denna spec, och alla har fungerat direkt utan att köpa till något extra. Man kan ju dock komplitera med en snap-in så att man får laddning m.m.

Först var jag hos BMW för att eftermontera BT, gick inte, sen var jag hos MDS för att montera en Dension 500 med BT, gick inte. I båda fallen var det p.g.a. att bilen inte var förberedd för BT.

Min slutsats är då att det aldrig går att eftermontera BT, för om man köper "förberedelse för bluetooth" när man beställer sin bil så får man bluetooth, något annat går ju inte att välja!

Kan någon förklara?
Ti
56
Tibby
BMW 335 E93 cab 2008
Ingen som vet?
Eftermontera blåtand fungerar med dension gw500. Dock måste du låsa upp cd-växlarporten i fall du inte har en cd-växlare i bilen. Och för det behöver du en cd-växlare för att bmw ska kunna låsa upp den porten.

Jag har gjort det men hitintills inte fått telefonboken att fungera i navin, detta pga av att bmw behöver låsa upp även BT-porten vilket det inte fanns info om från dension. Då jag inte har cd-växlare eller förberedelse vågar jag inte uppdarea mjukvaran från bmw först jag vet om jag måste ha en cd-växlare till hands så inte gw500 blir inaktiv (vilket då också skulle slå ut bta1500)

Kolla i denna tråden, där finns en del svar du letar efter
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.