AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
538

Fråga ang 318i touring

Po
33
Pomme
320Da Touring E46 -02
Hallå alla på autopower, nu har jag äntligen blivigt en riktig karl och köpt mig en e30, dock en 318 men det får duga tills det börjar strömma in pengar i kassan (student)

Nu är det såhär att jag åkte och köpte mig en e30 igår, sen körde jag säkert 35-40 mil med den redan första kvällen, och den funkade bra och så, det ända felet är väl att silentblocken är dåliga och urtrampningslagret, men det var sånt som säljaren sa till mig så det visste jag redan, men sen på morgonen när jag skulle åka och köpa frukost så gick inte varvräknaren och den där "soppa mätaren" som sitter under, inte heller klockan

så jag snurrade in här och såg att det fanns en text om serviceindikatorn, det sog följande

"Serviceindikatorn har ett kretskort som kan gå sönder, vilket resulterar i att serviceindikatorn inte går att nollställa. Kan även i vissa fall störa funktionaliteten för vissa mätare som t.ex. varvräknaren."

Tror ni det kan vara det som är felet på min? eller sitter det nån säkring som går till både varvräknare och klocka (tycker det låter högst otroligt)

Tacksam för svar

Mvh Pomme!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.