|
|
|
|---|---|
[vedder] |
Jag är på jakt efter en topp till min -86:as M535:a. Så direkt till frågan nu då...: Vilka toppar kan jag köra med? Är det bara de gamla 3,5:ornas topp som passar eller kan man få dit en nyare topp? typ E34:ans 535-topp? Eventuella modifieringar som kan behövas göra med andra toppar?? Otroligt tacksam för svar... |
| Det är samma topp som 528i E12, 732i, 735i E23, 628CSi, 633CSi, 635CSi E24, och E28. BMW nummer 11 12 1 278 702. E34 535i har inte samma artikelnummer men vad som skiljer vet jag inte. Kanske andra ventilsäten och styrningar? | |
Hello Nasty! |
Det sitter 1mm större ventiler i E34 kommer inte ihåg redigt men jag har för mig att det ska vara insug. Kanalerna är lite bredare i insuget, vet ej hur det är på avgassidan, troligtvis så är förbräningsrummen lite anorlunda med risk att du får lite lägre kompförhållande med E34:ans topp. Mvh/Henrik |
| Ja det är insugningsventilerna är 47 mm i ställer för 46 mm | |
|
Du kan annvända m30 toppar från 82 och uppåt. Äldre modeller kan du hoppa över, pga dom förbättrades från det årtalet. M30 b35 som kom på e32,34 har vissa fördelar precis som nasty nämner, men dom har oxå ett större förbränningsrum, och man bör annvända sig av dito kolvar. |
|
[vedder] |
Mkay... thanx dude... nu ska det bara jagas rätt på en då =) |
[vedder] |
Dudes skulle det ju vara... men det förstod ni ju säkert ändå, så detta inlägg blev ju helt i onödan *pff* |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.