|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en motorvärmarsatts från defa. Jag har monterat oljetrågsvärmaren, men jag behöver tipps om vart man drar grenledningen in till kupén. Tacksam för svar | |
| Va förbi en bmw verkstad och fix tipps, så nu e det fixat, hör av er om ni behöver hjälp! | |
|
Hej! Ska också montera motorvärmare. Vilka tips kan du ge? Mvh Johan |
|
|
Också mycket intresserad! Mvh Rex |
|
|
Det som jag undrade mest över när jag skulle montera var hur jag skulle föra in kabeln till kupevärmaren i bilen. Rätta vägen är att gå är att montera bort kupefiltret(kåpan upptill vänster i motorrummet) och under det kommer du senare till elektronikboxarna, montera bort dessa så hittar du en plastplugg som går att trycka bort, då kommer du in snett under handsfacket i kupen.. Jag fotade lite när jag monterade så jag kan mejla dessa vid intresse |
|
|
Hello! Maila gärna bilder. Tänkte montera ikväll... Mvh Johan info@mood.se |
|
|
Tack för bilderna Crille! Monterade både motor och kupévärmare ikväll. Tog exakt 3 timmar. Defa kontaktvärme fick det bli. Har inte den bästa verkningsgraden kanske men så fick det bli. Kabeln till kupén drog jag som Crille tipsade om. Gick ganska smidigt. Uttaget monterade jag på höger sida (på plasten) vid golvet. Enligt Defa behövde jag en extra skarvkabel men den får jag lämna tillbaka. Räckte ändå. Hadé! |
|
|
Hej, Jag undrar om någon av "Mr Munchen" eller "Crille" kunde maila mig bilderna på montering av kabel genom torpedväggen. Beskrivningen är användbar men med bilder blir det ännu bättre tack på förhand hazel |
|
|
Hej, Maila gärna bilderna då detta är planerat, vilken motorvärmare/kupe värmar sats valde ni? supt.berg@gmail.com tack på förhand. //PBE |
|
| Förra året gjorde en medlem här på AP denna guide: Länk | |
| Hejsan ska montera kupevärmare i bilen och undrar också var jag ska dra in kabeln till pass.sidan. MVH zeed | |
| eklunda-guiden är bra förutom just vid genomförandet till kupén, den gäller också pre-LCI, där det var enklare (har gjort båda). Jag lyckades efter mycket trixande hitta en väg från elektronikboxen in i kupén utan att ta bort någon plastplugg. Lycka till alla. | |
|
Kommer inte åt den eklunda-guiden, hade varit sjysst om nån hade en guide till mig. Eklunda-guiden ligger nere för uppbyggnad... /zeed |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.