|
|
|
|---|---|
|
Undrar vad ni anser denna bil kan vara värd... Länk . Bilpriser.se anger 19-24000kr (värdering utan regnr.). 40000kr känns väldigt mycket för en 318 från 1997, troligtvis oxå importerad vad jag kan förstå. Verkar vara i väldigt fint skick och det prioriterar jag starkt. Utrustningsnivån är ju dock inte så hög och den saknar framför allt AC, men hade funkat fint som andrabil till mig ändå. Kanske tom. någon som har erfarenhet av just denna bilen här inne? Mvh Jimmy | |
|
Den verkar ju vara finare än genomsnittet. Har också tittat på den anonsen. Reagerade på att det står full utrustad utom skinn. Som du säger så saknas ac. Finns ingen farthållare heller. Sen står det inget om taklucka i anonsen, så stor risk att den saknar det också. Men som sagt skicket verkar vara lite utover det vanliga bland E36:or. Tycker nog att den är lite dyr. Här en annan fin E36:a. Visserligen sedan och 6:a. Men prisvärd med tanke på milen. Länk |
|
|
Här har vi samma bil med sänkt annonspris... Länk Men bilen är inte aktuell längre då den saknar för mycket utrustning så som en liten men viktigt detalj nämligen stolsvärme. Andra bilen jag letar efter ska nämligen serva som vinterbil när M3:an nu ska gå i ide. Mvh Jimmy |
|
| Var precis och tittade på E36 323:an, var inte i närheten av de skick som den verkar ha i annonsen! | |
| Det var ju tråkigt. Vad var det som drog ned betyget? | |
|
I samtal med säljaren innan visningen uppgavs endast glapp i instrumenthuset som uppenbart fel. Men när vi kom dit upptäcktes följande: -Rost längs med hela nedre kanten av förardörren. Dåligt rostlagat. -Ett imponerande stort hål i ljuddämparen, lät som det knappt fanns någon! ( Enligt säljaren var det inget varken han eller besiktningen reagerat på !?) - Vid kontroll av motoroljan, upptäcktes att den knappt färgade stickan alls, dvs knappt någon olja alls i motorn. -Såg mystiskt ut under oljepåfyllningslocket, nästan som det var rost där? -Slog något väldigt i bakvagnen vid körning över omjämnheter, kan både ha vart silentblocken, som stötdämparlagringen. -Och då det felet som uppgetts av säljaren, att instrumenthuset slocknar titt som tätt. Annars så var bilen fräsch invändigt, men det vägde inte riktigt upp :) |
|
|
318iS Coupe: n har M Sportpaket och är Avusblau sånt drar upp värdet betydligt. Den har taklucka enligt annonsen + M-klädsel, tråkigt att den saknar Klima annars hade den varit klart prisvärd för 30tkr om den är i skick som motsvarar annonsbilderna. Är man inte intresserad av M Sportpaket råder jag till att undvika bilar med det eftersom det är så pass speciellt (man bör tänka sig lite för var bilen parkeras exempelvis) och nästan alltid kostar sådana bilar extra jämfört med dom utan M Sportpaket. Efter ha ägt 4st 540i E34 med M Sportpaket (3st är kvar=) har jag svårt att vara utan svart innertak som 318iS:en har, bara den detaljen är värd en hel del=) Stephan |
|
| Håller med om att M-sortpaketet drar upp priset. Det jag mäst hängde upp mig på var uttalandet fullutrustad, sen saknas båda klima och farthållare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.