AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
523

Pris på 328 Ci -00

A-N
Hej,
Har hittat en BMW jag är sugen på. En 328 Ci -00. Gått 2650 mil. Läder, komfort-pak. Inte så mycket överig utrustning. Pris 260' Hos handlare i stockholm. Vettigt pris? Jag har lite svårt att bedömma det.
Svensksåld.....
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Tycker jag låter som ett bra pris! Iaf om man tittar på de priserna handlarna vill ha på bytbil.se.
Bra pris. Bara att slå till :-)
Låga mil och coupé brukar vara dyra. Fälgar? eller annan styling?

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Låter som ett vettigt pris om bilen är i "nyskick" och har det mesta i utrustning.

Inget mirakelpris dock...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
A-N
Ingen styling, typ vanliga 16" fälgar.
Helt OK dock. Tänkte kräva att få vita blinkers och lägga ett bud på 235'. ;-) Får se om det går igenom.

Kan inte glömma att min polare prutade ner son Z3 3.0 från 407' till 350' förra sommaren, den var dock helt ny.

Hur bör man kolla länkarmarna?
235' låter som ett fantasipris, men man skall ju försöka! Kör hårt! :-D

Hyr din polare som prutare....
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Låter väl helt ok! Betalade ca 250´ för min och det var ca 2 månader sedan dock så har jag nästan all utrustning + en del schnitzer godis:) Men pruta hårt det förlorar man inte på:)

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
235 låter lågt, men om du har is i magen är det ett bra utgångsbud i en förhandling. Om du har tid att vänta och säljaren inte är nedsprungen av spekulanter kan det gå hem. Annars får du väl höja budet eller ta en annan bil.

My Bimmer is my mistress
A-N
Robgus, köpte du privat eller av handlare. 250' låter som ett bra pris. Importerad?
Efter att ha surfat runt en längre tid känns detta helt OK, men jag vill ha ner den under 250' incl. nya blinkers. Annars blir det volov....;-)
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
A-N:
Sorry glömde att nämna att jag bor i Belgien och att bilen är köpt här..:) Med det menat att det nog ändå är ett bra pris.

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Håller på att sälja min 325Ci (uttagen nov. 01). Den ger BMW 270 för och säljer för sisådär 320.... Det finns marginaler hos handlarna!
Rosebuddy
Vänta tills det är dags för momsredovisningen för firman. Då är alla bilhandlare sugna på att sälja billigt och få cash.
///Lars

A-N
Har förhandlat med honom men han vill ha 259'.
Han erbjuder sig att byta till vita blinkers dock.
Har inte riktigt bestämt mig men edt känns ändå som ett bra pris när man gämför på bytbil.com.
Bilen säljs av bilfirma (Rådmansbil). Bör man ändå leta rätt på föregående ägare och prata med honom om bilen?
Hur gör man det? Snubben är fotbollskändis och säkert svår att få tag på. Vad bör jag tänka på vid ev. köp?
Ring bilregistret och kolla, sedan tar du personens namn och använder Länk och letar upp personen. Har personen i fråga hemligt nummer blir det svårare..
A-N
Har kollar bilregistret nu. Säljarens uppgifter stämde inte. Dessutom har bilen varit stulen en tid i våras vilket sänker intresset kraftigt. Känns inte som man tar så väl hand om den bil som är stulen.

Bilen är såld av IF skadeförsäkringar till nuvarande säljare verkar det som. Honom var bilen köpt av första ägaren, den har tyvärr både haft en ägare till och varit stulen.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Behöver ju inte vara negativt utan kanske en orsak att få ner priset. Kolla bilen ordentligt med tex ett m-test/bmw diagnos så du får reda på maskinell status.

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
A-N
Oj, det är klart.
Man priset måste ner i så fall. Hur grundlig är en M-test? Går man igenom typ all annat förutom motor?
Jag tänker väl på hjulupphägning mm. ( har inte så stor koll som ni hör ;-) )
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
A-N, har ej personligen gjort ett m-test men jag hade en Golf Vr6 tidigare och han jag köpte den av hade gjort ett m-test och dett verkade vara väldigt grundlig de tittar på bla stötdämpare,bromsar,hjulupphängning,kaross,däck och fälgar,avgaser mm. Kostar runt 1500kr.

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
A-N
OK tack för hjälpen.
Skall prata med gamla ägaren så fort som möjligt.
Annars stör det väl lite att säljaren inte var helt ärligt när jag frågade hur många ägare blien haft. Lär inte bli någon affär innan midsommar......
/Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.