|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag undrar om någon härinne vet vad det kan beror på om hjulen plötsligt åt höger alternativ vänster ibland när jag kör i låg fart? När det händer så går ratten ett par centimeter åt ett håll och det krävs lite kraft för vrida tillbaka den. Väldigt irriterande! Men jag har ganska slitna sommardäck fram (bak är nya för iår), kan detta vara orsaken eller är det fel på balans alt hjulinställning? | |
| Montera på vinterdäcken och se om bilen beter sig likadant. Försvinner problemet är det dina däck som spårar rejält. Då är det nog dags att byta ut dem. | |
|
Kolla lufttrycket först av allt. Sedan vet jag inte om du är ende ägaren eller om precis skaffat bílen? Det finns en risk att hjulen fram o bak skiftats en gång(om dimensionen är samma förståss), och att framhjulen inte slitits sin livslängd just fram. De slits annorlunda fram o bak. Om du redan vet att framhjulen är slitna är det väl inget att spara på heller egentligen. När jag påpekade spårighet för bmw-verkstaden vid en service konstaterade de rätt slitna däck. Jag bytte och problemet var borta. |
|
|
Börja med att kolla däcken och hjulinstälningen som övriga sagt och om det inte hjälper så har du antagligen glapp i styrlänkaget nånstans, borde inte vara det på en så pass ny bil men man vet aldrig. /Magnus www.abr-racing.se |
|
|
Nästan säker på att det är för breda däck. Hade samma problem med min e36. Bytte till smala däck och då försvann det. Hoppas det löser sig. Broms :¤/ vart finns det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.