|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Annars kan ju Porsche Cayenne Turbo vara ett alternativ om man kan tänka sig att köra truck. Den verkar stå sig lika bra i värde som BMWs lyxmodeller :) Jämför Porsches andra begprisstabila utbud, så är Cayennen generellt ett fynd. Länk |
|
|
R6:an verkar ju ligga helt ok i pris om man jämför med Tyskland men utan att kunna så mycket om Audi så känns det som att driftskostnaderna på en sådan kan få M5 E39 att kännas billig...men jag kanske har fel. Även om den är läcker så känns den väldigt gammal idag, det var så Audi såg ut för 10 år sedan. Skulle man ta det ändå ganska långa steget till Audi så tror jag att jag skulle titta på den S4 Avant som kom -05 t ex Länk 4.2L V8 344hk. Bör väl ha prestanda i närheten av både 335i och 550i. Drar en del soppa men är lika billig att försäkra som min 530. Cayenne och andra SUV/SAV/.... lockar inte direkt. X5:or finns det ju i 100-tal på Blocket och priserna börjar bli riktigt låga men som sagt inget för mig. ___ //Ulf |
|
|
M5 E61 vore det rätta för Programmer. Dock var frågan 550 eller 535d. Jag tycker inte det spelar någon roll om det är facelift eller inte så länge det är komfortstolar. Mitt svar blir 550 med mycket utrustning :-) BMW CS #1812 |
|
| Ang. diskusionen om facelift (LCI) eller inte tycker jag det är solklart att man ska försöka få tag på en LCI om möjligt. Jag tycker inredningen i LCI bilarna är av bra mycket bättre kvalitet än de utan. några exempel, dörrsidorna har både en mer exklusiv känsla och är snyggare(smaksak), vid skinn är det även skinn på mittkonsolen samt kurvhandtag. bättre känsla i knappar och vred på kliman mm. På utsidan har man bla LED stavarna i bakljusen vilket gör mycket för utseendet + flera andra saker. totalt sett tycker jag känslan är klart mer exklusiv i LCI bilarna och skulle vid ett begagnatköp klart välja en sådan bil om budgeten tillåter.. | |
|
Det är klart att LCI tilltalar både utseende- och kvalitetsmässigt men 550iA Touring med M-sport som LCI kostar mer än vad jag vill betala så min ursprungliga fråga handlade mer om 550i och ej LCI eller 530i och LCI då det just då fanns två intressanta bilar som låg på samma pris. Ingen riktigt intressant 550 och då tittat jag både på sedan och touring har dykt upp och bilbehovet finns ju så jag tittar på flera alternativ. Har bl a hittat en rätt så trevligt utrustad 330iA Touring -06 som känns intressant. Även Audi S4 Avant skulle kunna vara ett alternativ och en 05:a hittar man för ungefär samma pengar som 330'n. Någon av dessa kan man ju köra med en 6-12 månader och sedan hitta den där 550'n och då har kanske LCI-vagnarna kommit ner lite i pris. ___ //Ulf |
|
|
Annars dök denna 550:n upp, när jag gjorde en sökning. Länk |
|
|
Nu kan vi snacka om pre-LCI. Kan kanske vara lite svår att regga in i Sverige, men annars en gjuten bil. /Thomas |
|
|
Och man hade sluppit bekymret med att bygga in nyckelurkoppling till passagerarairbagen för 10 papp...;) ___ //Ulf |
|
|
Hej, läste på di att det var läge att fynda lyxbil i Danmark. Sökte på bmw 550 och fick mig en häftig chock! En Bmw 550 som nästan gått 30000 mil. Pris DKK 449 000 Länk Häftigt att köra bilen, med tanke på motor val, så långt på relativt kort tid... Mvh |
|
| Menade inte DI nya lyxbilar i Danmark då? Dom har väl +100% skatt på nya bilar så handlarna måste pressa sina marginaler och då kan det eventuellt löna sig för en svensk att köpa bil där. | |
|
I Danmark får man tillbaka skatten vid export i motsats till Norge = kan vara billigt även med begagnat. Mvh Stephan |
|
|
Coolt med 30k mil på en 3,5 år gammal 550. Tycker iofs att det är helt rätt att ta en rejäl motor när man kör mycket. Valde själv 335i trots att det blir några tusenlappar dyrare i månaden än att åka 335d vid mina 6-7000 mil om året. Mvh Arese |
|
|
Jag minns en vit MB 600SEL W140-92 som hade rullat 50000mil på annons 1997 har jag för mig. Hos en auktoriserad MB handlare i Tyskland. Ska man köra långt är det trevligast att göra det i en rejäl och bekväm bil. Stephan |
|
|
293000km står det i annonsen. I danmark används många riktigt exklusiva bilar som taxibilar. Detta eftersom taxiåkare inte behöver betala samma skatt. När de sedan säljer bilen så kan de nästan få tillbaka alla pengar eftersom övriga bilar har varit monumentalt mycket dyrare pga all skatt som taxiåkarna sluppit. Kan vara det som är fallet med 550in. Hela Danmarks skattesystem för bilar är sjukt korkat men det är en helt annan fråga. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.