|
|
|
|---|---|
|
Bortsett från det uppenbara, är det någon reell skilnad mellan i och Ci varianterna av 330? Jag har gått i köptankar ett tag, först och främst var jag ute efter en Ci, men det verkar vara lite lurigt att hitta sådana som inte är hutlöst prissatta(vilket vi tackar AP för att jag insåg att de var) eller riktiga skitbilar med många ägare, suspekta bakgrunder, etc. Så jag börjar fundera på en 330i istället, det är ju också en riktigt fin bil, och motorn är ju exakt densamma. Så, är det några skilnader i t.ex chassit, har för mig att jag läste någonstans att i har något styvare chassi än Ci, men att Ci o andra sidan kommer med hårdare fjädring som standard? Framförallt, är det här något som man kommer att märka alls i vardagskörning? Jag kör förvisso gärna lite snabbare än man får, men det är ändock en bruksbil jag ska ha, inte en banbil. | |
Njuren |
Jag tror inte du märker av skillnaden så värst mycket förutom att du sitter mysigare i coupen. Sen komemr du sakna 4 dörrar varje gång polarna/famlijen ska med på en åktur :D Lycka till! Ein Prosit, ein Prosit der Gemütlichkeit! |
|
Är inte säker på att det gäller för alla årsmodeller men -01 när jag köpte min så fick jag höra att alla coupéer hade sportchassi, xenon och elstolar som standard. Sen ska det ju ha varit massor av delar som inte är samma på coupé och sedan, men jag tror att det är mest PR-snack. Välj den modellen som du tycker passar dig bäst och lyckatill med jakten |
|
|
Leta upp en E46 sedan med M-paket, så får du en bil med sportchassi och en av de vackraste bilarna som någonsin byggts i München! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
jag har ägt bägge bilarna, mycket härliga bilar bägge två. frågan är om du är i behov av fyra dörrar eller inte. själv så trivdes jag bäst med i modellen. men ska du köpa så satsa på 03 och uppåt, med faceliften så känns det som en mycket nyare bil. jag har min ute på blocket hos firma en 2003 330 IM. säljer den enbart pga att jag har beställt en 335. kolla gärna på. Länk Du är välkommen att provköra:D AlanO |
|
|
Jag kom precis hem efter att ha varit ute och bekantat mig med mitt nyköp, en 330i blev det, 01'a med ~7500 mil och en ägare, riktigt bra skick. Har varit ute och kört hela kvällen. :) Tack för tips och kommentarer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.