|
|
|
|---|---|
|
har upptäckt ett nytt konstigt fenomen som jag undraar om ngn har upplevt eller har lösning på.... spelar ingen roll om bilen körs eller står still...ej heller om växel ligger i eller inte..bilen är en e46 330d-05 med automat det hörs ett svagt vinade ljud som följer motorvarvet..jag har vrt nästan säker att det kommer från automatlådan....MEN stod still i kö idag o fipplade lite med fläkten och då jag stänger av fläkten helt så försvinner ljudet...!!!!! ngn som har en lösning??? mvh/micke | |
|
Min far som äger en 320i-01 hade samma problem. När jag provkörde den så stämgde jag av AC funktionen ( snöflingan ) ock då slutade vinadet. Troligtvis är det kompressorn som låter,men på min fars bil är inget fel på denna,den låter bara ? Testa detta för att lokalisera vad som låter. |
|
| sedär....tack alex84 för ett klarsynt tips..... testade o slå av kompressorn o det blir tyst....inte alls komplicerat o man borde kanske kommit på det direkt själv men man låser sig ju i tanken ibland så nu e de bara o byta skiten så man slipper ljudet.../micke | |
| annars låter ett svagt vinande ljud som t.ex. en störning/jordfel i någon högtalare, då brukar man få precis den effekten! | |
|
Sedu samma sak som i farsans 320 ? I tjejens 320i-02 låter det inget så jag vet inte varför det låter på farsans bil ? Det kan vara Ribb-remmen som är för hårt spänd ? Hur som helst så har min fars bil inte strulat pga vinandet,men det är onekligen irriterande när AC/ECC´n är i drift ock det låter betydligt mer för passageraren än för föraren med i min fars bil. Amonsson: Ja jag vet att det kan låta från radion/cd´n,men i detta fallet försvinner ljudet när man kopplar ifrån AC/ECC delen ( snöflingan ) så det utesluter generatorljudet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.