|
|
|
|---|---|
Martin E |
Noterar att efter mitt 1:a år med bahjulsdriven bil (bortsett en 240 på 90 talet) att balhjulsdriften ger intressanta köregenskaper i ett äkta vinterföre. Mina dubbfria RFT däck släpper lömskt och förrädiskt . Funderar starkt att sko om ettan till dubbade motsvarigheter, kanske någon på detta kunniga forum har egna erfarenheter att referera till ? |
| skippa rft, tester har visat att greppet är sämre - hårda däcksidor ger dålig följsamhet... och om du har GY ultragrip 7, dom har uruselt isgrepp... hör inte hemma i Sverige. | |
|
Jag skulle satsa på ett par vanliga dubbfria istället och speciellt Continentals conti viking contact 5 eller conti TS 830. De senare passar bättre om du vill ha stabilare gång i högre farter. Bägge däcken har typ vunnit i många biltidningar nu i höst. Det är skillnad på dubbfritt och dubbfritt. ------------------------------- Fler bilder på www.vetterskog.se |
|
Martin E |
Det blir väl att sänka trycket i rft däcken men komb vridmoment bahjulsdrift gör det hela lite intressantare. Jag tror jag har Dunlop RFT 17" |
| Jag har Continental dubbade, har funkat mycket bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.