AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.257

Elfel på bagagelucka 520 touring e39

li
16
linkan_71
320d e91 2011
Har ett mycket irriterande problem med bagageluckan på min e39 touring. När bilen är avstängd så är luckan helt stängd men så fort jag vrider igång tändningen så öppnas bakluckan å varningssymbolen att luckan är öppen tänds på displayen även vänster baklampa slocknar(alltså den som sitter på luckan). Prövar jag då att stänga luckan så drar den igen för att sedan åka ut igen....om jag då skiter i att luckan är öppen å kör iväg med bilen så brukar den oftast dra igen efter ett par hundra meter.....å baklampan börjar funka igen! Var börjar jag felsöka???
Nu kommer en vild gissning pga Du inte fått något svar ännu på Din fråga..
Det kan vara kabelstammen i ett av gångjärnen till bakluckan som skavt av någon av kablarna ?
Detta är ett vanligt fel,men då brukar andra saker hända så jag är inte alls säker ?
li
16
linkan_71
320d e91 2011
Tack för tipset , har själv funderat i dom banorna.....men just nu är jag så j**la less bil eländet så jag har inte orkat kolla upp den! Det börjar bli många problem som hopar sig.....kanske måste jag göra en insats snart ;).
me
161
merza
750ia-95
Hadde samma problem
bytte öppnings grejet elströmbrytare ca 500kr på Bmw
sedan funkar det
Just kabelstammen vid gångjärnen är en källa till många olika symtom och fel, jag hade nog inte kört omkring med detta. Bara att kavla upp ärmarna och gå på...

FP
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Japp, hade samma problem i våras. Kolla kabelstammen i det vänstra gångjärnet.

/Johan
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
så här såg det ut för mig

Länk

___
530iA M-Sport Touring -01
Länk

li
16
linkan_71
320d e91 2011
Nu har jag äntligen tagit mig tid för att fixa eländet.....luckan har nämligen funkat bra en längre tid , tills idag. Kan meddela att det va kabel brott i det vänstra gångjärnet. Tack för dom goda råden! Tog mig ca 10 minuter att ordna till det , nu steg bilen i mina ögon igen.... Å lillagumman blir nöjd när hon ska lasta barnvagnen , å vet att luckan går att öppna igen när dom kommer fram till dagis!! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.