AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.070

Min Bmw 323-98 startar inte !?

Ja
26
Jaackee
Bmw 323 Sedan-98
hej jag köpte min Bmw 323-98 för några månader sen. Idag så bytte jag till vinterdäck och allt gick bra tills det att jag skulle backa ut bilen, då den inte startade..? Startmotorn går igång men den tänder inte, någon som vet vad problemt kan vara ?
Mvh Jacke

Ju
77
Jullee
733i E23 -81
Det kan vara larmets startspärr. Testa lås bilen och lås upp igen
Ja
26
Jaackee
Bmw 323 Sedan-98
Nej det fungerar inte heller, jag kopplade t.o.m bort batteriet men det hjälpte inte heller. Hoppas någon som kan hjälpa mig ?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
det är soppa-problem? hör du pumpen när du vrider på tändningen?

BMW ownz
Ja
26
Jaackee
Bmw 323 Sedan-98
Ja jag hör hur pumpen drar igång och startmotorn går men sen så tänder den inte alls.. ?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
kolla så du inte har ärgade kontakter på spridarna då?
vevaxelgivaren är ju ett alternativ också. den styr väll tändning och vilka tider spridarna ska öppna? nått av de iaf.

BMW ownz
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
När du körde till platsen du bytte hjulen på - var det en kort sträcka, typ från garageuppfarten in i garaget?

Isåfall är stiften säkert blöta!
Full gas och startmotorn i tio sekunder kan i bästa fall blåsa rent i cylindrarna och på stiften.

Annars är det bästa att skruva ur stiften och bränna dem torra med gasollåga...

I värsta fall får man byta stift, men det brukar inte behövas.

Mvh
Johan B
Detta är ett känt fel som kan hända M52, de hydauliska lyftarna blir överfyllda och motorn tappar kompression.

Om du uppfattade att startmotorn snurrade på mer än vanligt (högre varvtal pg avv ett motorn går mycket lätt) så är det sannolikt detta som hänt!

Orsaken är oftast att du startat bilen under mycket kort tid. Händer typisk om du startar och kör in i garaget = kort körning.

Annars finns 100 andra saker det kan vara...
Ja
26
Jaackee
Bmw 323 Sedan-98
Tack så mycket för all hjälp, nu startar bilen igen och går som en klocka :)
Problemet va som ni skrev att den hade blivit sur och de räckte med att jag lät stiften torka sen så va de inga problem mer. tack

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.