AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.438

Eftermontering PDC + Bluetooth E46 M3 -04

Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Jag har precis införskaffat en E46 M3 Coupé -04 som har samtliga fabrikstillval utom PDC och Bluetooth, vilket jag nu skulle vilja eftermontera i bilen. Finns det någon som har erfarenhet från eftermontering av detta? Tacksam för tips och information kring detta! (Har kontaktat BMW Sverige, men det verkar tyvärr inte finnas några färdiga eftermonteringskit för detta därifrån...)
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Köp pdc modul, lister, pdc sensorer och en kontakt från en krockad bil.
Kodning av bilen brukar sedan krävas efter montering.
Så är det iaf på E39, E46 borde vara samma.

/Andy
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
De delar du behöver finns förevisade här Länk Riktigt exakt vilka delar du behöver det vet jag inte, jag antar både antenn, HFkit och ngt mer. Det går tydligen att få tag på PDC både fram och bak Länk , från fabrik fanns det bara bak.
Prova slå Dr Per på Bil&Motorteknik en signal 7110687, han kan nog hjälpa dig montera.
Mvh
Asken
Em
215
Emm
Tack för tips! Eftermontering av Bluetooth har jag fått ett kostnadsförslag från BMW på och har följaktligen valt att skippa detta (ca 30 tkr...). PDC däremot vill jag gå vidare med, och som Beolink säger ovan verkar den mest ekonomiska lösningen vara att helt enkelt införskaffa begagnade originaldelar och sedan låta BMW-versktaden eftermontera dessa.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Efterutrustning av bluetooth gjorde jag för 2 år sen.
Köpte hela orginalkittet nytt på www.bimmernav.com för 5.000:-
Tror fortfarande att de säljer kittet.
Var såpass enkelt att göra i mitt fall så att alla med tummen placerad på
annat ställe än mitt i handen borde klara det. :)

/Andy
Em
215
Emm
Som jag förstått det kräver dock eftermontering av original Bluetooth att bilen har telefonförberedelse från fabrik -- har man inte det är det tydligen ingen vits att gå vidare (har varit i kontakt med bimmernav.com som avrått...). Men PDC tänker jag försöka få till! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.