AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
522

Chippa en 330

Fr
17
Frazer
335i -07
Hejsan!
Jag undrar om nån har koll på om och isåfall var man kan få sin 330i -02 chiptrimmad. Finns det chip till 2002:orna? Vet ni vilken effektökning man kan förvänta sig?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag har själv ställts inför denna fråga. Har för mig att chiptrimning inte ger några imponerande resultat men att det finns annat skoj man kan göra, t.ex. sportluftfilter och avgassystem.

Varför inte fråga på forumet på BMW Information (se länksamlingen) där majoriteten av deltagarna kör 330 och det finns några tekniskt kunniga.

Om du vill ha riktigt mycket pulver ska du maila Asken och be honom berätta om de galna norrmännen som har satt en kompressor i hans 540. De har kompressorlösningar även för 330.

Lycka till!

My Bimmer is my mistress
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Hej igen!

Norrmännen hittar du på www.esstuning.com

Påstår att de kan skrämma upp din bil i 330 hästar. Vill minnas att det kostar runt 40 kilobopp.

My Bimmer is my mistress
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Min erfarenhet efter att ha haft chip på min bil samt KNLuftfilter passar perfekt i orden en Mekaniker sa till mig. Det är snabba pengar. Frågan från min sida, snabba pengar?? Ja snabba pengar för dom som monterar det. Förvisso väldigt mycket pengar att sätta kompressor men då får du drag så det heter duga. Chip är inte märkbart. Finns säkert dom som har motsatt åsikt.
Mvh
Asken
Fr
17
Frazer
335i -07
Tack för era åsikter... 330hk är ju LITE mer än 231 =)
Vad hjälper det om jag byter luftfilter då? Och sen kanske ni vet om det här med 95/98-oktanigt gäller otrimmade motorer också?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Frazer: Du har en av de värsta standard 3.0l vagnarna på marknaden, icke att förglömma. Ett luftfilter gör ingen skillnad enligt min mening, då hade dom ju stoppat dit det från fabrik. Se samma betydelse som tjäna pengar för verkstaden:) Jag kör alltid på 98 se intruktionsboken ang effekt och oktan. Prova en 320 ett parr kilometer så inser du draget i din egen bil.
Tycker du att det är för dåligt, köp M3:)
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.