AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
16.841

Audi A4 avant vs BMW E91

Sida 4 av 4
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
nulle>>
Jag köper bara Bosch torkareblad, kör ca. 1000-1200 mil/år. Att byta 2-3ggr/år uppfattar inte jag eller nån annan som jag känner som speciellt märkvärdigt. Hur man kan åka 12000 mil och enbart byta torkareblad 1 gång, det måste vara nån sorts rekord! Såg du över huvud taget vägen?

Som redan konstaterats, den många gånger dyra kamrems/vattenpumps-servicen vid 12.000 mil är inget som man behöver tänka på i och med 2,0T. Den infaller vid 18000 mil och så långt kommer jag inte att köra min tilltänkta bil, punkt! I Övrigt så är inte Audi A4 dyrare i service än dom flesta andra bilar. Köper jag en 3-serie så blir det en begagnad som rullat 5-10000 mil och då blir det ändå förr eller senare aktuellt med service så ur den aspekten så är det inget som fäller ett avgörande för bilvalet ifråga.
Verdi
2-3 ggr på 1200 mil? Vafan. Jag måste ha missat nåt.
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Byta torkarblad var 400:ade mil!!??

Har inte bytt torkarblad på någon av våra 7 senaste bilar varav 4 gått mellan 6 och 7,5 k mil innan jag bytte in dem. Dock rengör jag alltid noga när jag tvättar bilen.

Mvh
Arese
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
Ja du Tomas jag vet inte hur du använder dina torkare men mina var helt ok även när jag bytte dom men det började bli ett par irreterande sträck. Borschbladen jag bytte till funkade som nya när jag sålde bilen. Du kanske skulle byta vindruta.
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Bytte ruta i somras, likaså torkareblad. Nu var det dags igen för nya blad, hade en massa streck samt att dom inte vände korrekt utan hackade lite på rutan. Tantens bil samma sak, bytte i våras, men nu när hösten med regn och mörkerkörning kom så var det dags att byta. Ni kanske vet något som jag har missat? Tvättar ni dom med T-röd eller vad har ni för trix?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Enligt Bosse Bildoktor sa tydligen tvål gå att göra rent med, alltså den hårda varianten av tvål, vet dock inte vilken doft som funkar bäst, men pröva syren:D

//Stefan
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
Man brukar komma rätt långt med en fuktig papperstrasa. Om man kniper åt ordentligt runt själva "flärpen" o drar så brukar man få bort en hel del skit.
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Nån som har koll på detta med DSC och allt vad det heter? Finns det nån form av "diffbroms" via ABS-bromsarna på 325 som hjälper till så man tar sig fram uppför snöiga backar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.