AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
927

Vad kan det vara för fel på motorhuvslåset?

Ju
58
Jucket
316i Compact -94 E36
Förra veckan hände nåt jag bara trodde hände i kalle anka. Körde till jobbet som vanligt, småtrött i ca. 90 km/h och BAM smäller motorhuven upp och vrider sönder dämpare + fästen och böjer sig bakåt längs med vindrutan så att plåten viker sig på 2 ställen. hur kan detta hända när den var låst som vanligt och nu efteråt funkar låset helt normalt. blev att köpa en helt ny motorhuv gick på ca. 6500 kr inkl. målning.
oj, det va som fan, kanske inte har hakat i ordentligt. vet faktiskt inte vad som har hänt men jag måste säga att du har haft otrolig tur om du bara behövde byta motorhuv. fick höra från en polare att mercedes i halmstad lämnat in en 1 år gammal CLK på lack, då en timmerbil tappat last på den. reparerades för över 200k... på väg hem från lackeraren till verkstaden flyger huven upp, krossar rutan på den nylackade bilen, och trycker in taket 2 dm. bara att åka tillbaka alltså. såg bilderna, inte fint...
Kunde inte låta bli att berätta
Gustav.Bore
Jävla otur! Hade en polare som det hände samma sak för också en e36 så vet inte om man måste vara extra noga att trycka ned dom ordentligt eller något. Han fick dock tag i en begagnad sjysst huv på en skrot så betala bara 1000kr eller något sånt.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Man kanske ska ta en titt på sitt egna lås, det enda problemet jag har är att den är rätt så trög att öppna, man får ta i känns nästan som att man ska bryta av det där plasthandtaget, Man kanske även kan sätta en vajer så den inte slår över och träffar taket i värsta fall, :S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.