|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej! är sällan jag är här. men om nån skulle se en pheonix gul M3 med csl fälgar. Reg nummret är SRE 626. Ring polisen lr mig på 0735173600 Mvh Rasmus |
|
|
Spajjjs; jag och en kompis tog drive throughn på mcd sköndal och parkerade på en parkerings snett bakom, när vi hade käkat klart så såg vi ett par yngre killar gå mot en bil var av en satte sig bakom ratten, jag knäckte ur mig "kolla den där killen kan inte vara en dag över 18" då tog min kompis fram mobilen och slog upp reg-nr på vv,s smstjänst vi fick svaret "Stulen"!! Så vi följde efter men tappa bort dom vid en korsning då vi hade väjningsplikt och dom hann köra. Men vi gav inte upp då min kompis hittar rätt bra i sköndal så vi åkte ett par stora gator, helt plötsligt dök dom upp igen mötandes, så jag gjorde ett snabbt lappkast och följde efter, de fick syn på oss och några hoppade av i farten. Allt sluta med att de parkerade i ett husområde och började gå så vi körde efter tills de börja springa då hoppa min kompis ut och jaga i fatt föraren, ska tilläggas att vi hade kontakt med polisen redan från början som strax var på plats. Kom 2 eller 3 polisbilar och alla gillade att köra fort till platsen även ifall en polisbil redan var på framme :) antar att dom hade en lugn dag på jobbet. |
|
|
spännande! Hoppas det var bilen som det talas om i tråden! :) // Erik |
|
| Nej det var inte om bilen i tråden. | |
|
gOry: imponerande, du vet vad civilkurage innebär x 1000 :) Grymt bra jobbat! |
|
michael.anki |
Skall anteckna allt!!! Bmw idag Bmw imorgon |
| Kollade senaste besiktningen på den stulna M3:an då hade den gått nästan 6900 mil och det var för ett år sedan. I annonsen står det att den gått 6400 mil. Har den legat inne så länge på blocket.se ? | |
| Ja det har den | |
| Oj, är det något fel på den? Ser ju riktigt fin ut. Blev själv sugen på den. Men såg att den har blivit stulen. :( | |
|
Ville kommentera varför man suddar ut regnummret numera. Detta inträffade mig. Lägger ut bilen på annons med synligt regnummer.. Ringer en spekulant och frågar skumt om bilen etc etc. den enda frågan som rörde bilen var om fälgarna hängde med. Vilket de gör och berättar det för spekulanten.. Då spottar han ur sig att han har en volvo 745 90a som han vill byta in som jag inte var ett dugg intresserad av. De är tyst i telefonen och sedan frågar han, kan man kolla på bilen idag ?? Ja. Han ber om att återkomma.. Efter vi lagt på tänkte ja efter på att de hela lät riktigt skumt, han ringer igen och kollar om vi kan mötas upp vilket inte gick just för stunden. Begär mig hemåt och på plats ser jag en Volvo 745 90a som står skummt parkerad.. När jag närmar mig gör den en rivstart och åker iväg,hann ta regnummret stod visst på samma person som ringde om bilen. Går upp o håller utkik från lyan o ser bilen igen bakom min kärra, slutade med att ja gick ner och flyttade bilen (bilen gjorde en rivstart som sist). Så numera kommer ja dölja regnr för dessa oseriösa människor och ger ut detta när man fått ett seriöst intryck utav spekulanten numera. Oseriöst noop Man måste vara rädd om sina ägodelar numera !!! Att avfärda en bil pga detta är löjligt. |
|
|
Beklagar stölden av M3 E46:a, trodde först det var en återupplagd tråd om den andra Phoenixgula M3 E46 som användes vid dödskörningen och som senare hittades i vattnet var det vid Årstaviken? Det är ju inte en diskret bil så någon/några har ju garanterat sett den. Skulle gissa att den står i ett garaget, mer eller mindre hel. Kan vara hel, minns en röd Audi RS2 som användes vid ett rån i Sundsvall, den stals ett år tidigare, den återfanns i urspungligt skick minus RS2/Porsche speglarna. Över hälften av bilarna jag köpt har saknat svenskt regnummer (9 av 16st), en betalade jag in handpenning €1000 utan att ens sett en bild. Det gäller att avläsa hela annonsen, är den seriös eller inte, sätta ut en speciell bil med regnummer är att ta onödiga risker om man samtidigt tappar en möjlig kund som struntar i ens bil av den anledning, so be it, den personen vill inte ha bilen tillräckligt mycket. Sålde en bil till en Norrman, han satte in 10tkr i handpenning utan att sett bilen eller fått det Svenska regnumret, är man seriös och ärlig råkar man ut för sånt:). Mvh Stephan |
|
|
fattar ej att man i allmänhet har så mycket problem med att säga F...Y.. och sen lägga på efteråt... |
|
Gee |
Stephan735i dödskörning? låter inge vidare |
|
Tja berätta gärna hur det går med försäkringsbolag etc och om bilen hittats. Kan va bra att veta hur ditt bolag hanterar detta. Läste nyligen på aftonbladet någon stackare som blev av med sin saab 93 och fb vägrade betala ersättning eftersom bilen var omöjlig att stjäla. Finns INGET som heter omöjligt och inte fan behöver man nyckeln för att flytta på en bil. |
|
|
Intressant att bolagen tar betalt för en premie när de har som policy att inte betala när bilen blir stulen.. Skulle försäkra min 523 för ett par år sedan. Då ville dem att jag skulle koda om nycklarna. Varför undrade jag. För att bilen inte ska gå att stjäla. svarade dem. Så jag ska betala stöldpremie för en bil ni anser inte går att stjäla, frågade jag. Ja, så funkar det svarar dem... Tack för mig.. |
|
|
Finns en gul 01 med 6500 mil på blocket nu.... Länk |
|
| Den har legat ute länge och det är inte samma bil som är stulen om du nu tror det. | |
| Är väl ingen större chans att en baxad bil säljs hel på blocket. :) | |
| Hur svårt kan det vara att dra upp en bil på en kärra och åka iväg? Går inte att stjäla? Vilket skitsnack! | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.