AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
52.902

STULEN M3 -01 GUL I STOCKHOLM HJÄLP!

Sida 2 av 4
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Jag kommer aldrig att rekomendera LF till någon.....
Denna tråd handlar ju om m3:an som har blivit stulen,våran disk...är ingen hjälp för honom!
740 power
Bra att du äntligen uppfattat vad jag sagt långt tidigare. Själv kommer jag aldrig rekomendera TH eller IF, men Länsförsäkringar har jag bara gott att säga om. Men det visar också bara skillnaderna hur man blivit bemött av dom olika bolagen.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Ja men visst e det underbart när man finns me på blocket med läge å allt.
Du har egentligen tur, du komemr troligtvis få det du begärde i din annons av f-bolaget minus självrisk.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Oxå kan inte folk förstå varför folk tar bort regnumret i sina annonser..

Mycket trist de som hänt.... hoppas att allt fixar sig!

// Daniel
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Precis Sprajjs. Såg en artikel i någon motortidning häromveckan. Författaren kunde verkligen inte förstå varför man suddar ut nregumret. Han uppmanade läsarna att inte ringa på sådana annonser... smart. Det finns fortfarande en och annan imbecill där ute! Författaren kanske borde börja skriva artiklar i någon socialdemokratiskt tidning istället, Aftonbladet tex!

Sjukt tråkigt med bilen. Ta ett screen shoot så du kan visa försäkringsbolaget att reg.nr. syntes i annonsen om dom skulle börja bråka sen. Är ju som sagt väldigt lätt för dom som vill att komma och stjäla bilen.

Risken för att den blir stulen är ju dessutom större om man har den ute på annons.
Synligt reg.nummer i annonsen eller inte- en ständig fråga som leder till heta diskussioner.. Problemet är väl om man har bilen regad på sig själv (inte firma) och man är skriven på en gatuadress. Då är det ju bara för Herr Kriminell att ringa bilregistret (eller polisen...) och fråga efter namn o adress på ägaren..

För inte kör Ni väl omkring med skylten/skyltarna maskade i trafiken också?? : ))
gO
1.407
gOry
335i Touring
Kanske ska skriva i annonsen att den är stulen, kan ju få folk att hålla ögonen öppna.
Jag hör då till dom som i det närmaste bojkottar annonser utan regnummer när jag letar bil. Om det gör mig till imbecill vet jag inte men så kanske det är.

Förresten så är det väl ingen här som har en aning om ifall det är ett visat regnummer i annonsen som ligger bakom stölden?
GE: Varför? Är du intresserad av en bil är det väl bara att ringa och fråga efter regnummer.

Att det ska vara så svårt!
Jag har vid ett par tillfällen inte fått regnummer trots att jag ringt eller mailat frågan, har numer även jag slutat kolla vidare på en bil utan regnummer, känns seriösare med visat regnummer.
Personligen tror inte jag att det försvinner speciellt många bilar på grund av att regnummer visats i annonser.

Micke

Länk
Tråkigt det som har hänt. Ska hålla koll efter den!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om man nu ska sno en bil pga synligt regnummer, varför skulle man då ta en av de biligaste på blocket? Nej, det handlar snarare om tillfället, någon har sett bilen parkerad en längre tid osv.

Personligen går jag inte i närheten av annonser utan regnummer. Jag har viktigare saker att göra än att jaga fatt de mest grundläggande fakta om en bil per telefon.

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Precis. Och vill jag nu stjäla en bil utifrån dess reg.nummer och det saknas på annonsen, är det väl bara att ringa o fråga efter det från ett skyddat nummer/någon annans telefon/slå *41* eller vad man nu gör...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag brukar inte själv dölja regnummer men jag är medveten om att det innebär en viss ökad risk för stöld för vissa biltyper tex M3e46.

Antag att några ligister i närområdet är ute efter en joyride och föredrar en M3e46. Man kan ju gå ut på stan och kanske råka stöta på en bil efter ett par dagar eller göra det enkelt för sig med en snabbsökning på blocket.
Att det då finns en dubbelt så dyr 10mil bort är troligen helt ointressant.
Kan man direkt se regnummret och slippa fejka ett dåligt samtal där man verkar intresserad och som troligen bara gör säljaren misstänksam så väljer man säkert den enkla vägen. Tjuvar är minst lika lata som alla andra.

Är man ute efter tex en motor till sin defekta M3e46-02 är det också en smidigt att genom blocket leta upp en bil med samma årsmodell och spec. Vad säljaren begär spelar då också mindre roll. Finns den nära och reg.numret finns serverat så klart man väljer den bilen.

Så skulle iallafall jag gjort om man levde på fel sida lagen.
Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Jag tycker det är helt okej med bortsuddade reg nummer.
Det är ju bara att fråga när man ringer för man ska just ringa när man är seriös spekulant. Förstår inte att alla ska skicka mail. Annat om man ska byta men ska man köpa bil ring! Man som säljare får en klarare bild av köparen och kanske slipper pratare eller dom som inte har pengar.
Men om säljare vägrar ge ut reg nummer på tele är det något lurt.
Det är ju bara att säga att man ska kolla försäkring m.m
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Hur går det med bilen som tråden startades om?

/Andreas.
Håll till höger eller gasa.
Phoenix M3 : Helt enkelt för att jag tycker det känns oseriöst när regnumret saknas i annonsen. Som att annonsören vill dölja nåt... Jag vill kunna göra lite grundläggande kontroller före jag ringer på en bil. Även annonser där säljaren heter "bmw" och har ett oreggat kontantkort går bort för mig. Men det är ju självklart upp till var och en att tycka vad man vill men så resonerar jag.
gO
1.407
gOry
335i Touring
När de gäller dessa bilar, M modeller eller andra märken som sticker ut, så tyckre jag de är helt okey att dölja, hjälpas åt att hålla nere premiern så mkt som möjligt på alla sätt och vis, Men om man inte får reg-nr via telefon som seriös köpare så backar man direkt, även de som GE skriver heter säljaren "bmw" med ett kontantkortsnummer så vaför göra sig besvärad att kolla upp bilen vidare.

Jag håller håller utkik efter din bil bmwm333 då jag rullar mkt i sthlmsområdet om dagarna. Kan även skryta med att jag satt dit biltjuvar innan.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
" gOry: Kan även skryta med att jag satt dit biltjuvar innan. "

Berätta gärna mer :)

// Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.