|
|
|
|---|---|
|
Har under några timmar igår samt 3 timmar idag bytt ventilkåpspackningar på min 735:a, allt verkade frid och fröjd tills det var dags för provstart och jag upptäckte att det droppade olja från den högra rakt ner på grenrören :( Tycker att jag kontrollerade och kände så att dem satt som dom ska vid monteringen av ventilkåpan man tydligen inte. Nu känner man tydligt att packningen försvinner under en decimeter när man känner med fingret mot packningen. Så till min fråga, finns det någon chans överhuvudtaget att man skulle kunna lossa ventilkåpans skruvar och bara få upp den någon centimeter för att kunna trä ventilkåpspackningen rätt, eller är det bara att riva ner allting igen? Tacksam för all hjälp. Mvh Alexander | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du måste förlimma dom på ventilkåpan annars är det istort sett hopplöst att få dit dom rätt .. Den högra är ju ändå den som är lättast att montera på en V8 om man lossar ABSmodulen. Bara att börja om. Jag har också fått gjort det en gång. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Får väl ta och göra om det då känns det som :) Måste bara ta och ordna ett garage som man kan stå i några timmar. Borde jag skrapa bort och lägga ny packningskomplettering vid utfräsningen för kammarna i bakkant? Mvh Alexander |
|
|
Blir att göra om & göra rätt på fredag, något annat man borde kika på när man endå har bilen inomhus? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.