|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Vad kan följande problem bero på i en E65, 745: Oljetryck som spökar. Vet inte om det var för högt eller lågt. Växlar dåligt mellan fyran till femman. Går upp i varv och tjuter till lite, har jag fått förklarat. | |
|
Har kollat runt angående orsaker till felaktigt oljetryck och läst i vissa forum att det kan i vissa fall bero på vevlager. Kan detta verkligen stämma? Hur kan detta påverka oljetrycket? |
|
| Ramlager måste de väl ändå mena??Är dessa slitna kan man mycket riktigt få kasst oljetryck...Kan iofs även gälla vevlagren men inget jag hört...Det finns ju smörjhål som lagren får sin olja från o är lagret slitet kan det tänkas att allt för mycket olja "slinker ut vid sidan om" varvid trycket sjunker... | |
| Om ramlagerna skulle vara så pass dåliga så borde väl det höras rätt tydligt på motorljudet? | |
|
Ja det borde självklart vara ramlager de menar. Var volvoforum jag var inne på och läste om detta... |
|
| Visst kan det vara vevlagren också, vilket brukar ackompanjeras av ett knackande ljud som snabbt tilltar med förslitningen. Det kan också vara fel på oljetrycksgivaren, vilket blir billigt att fixa jämfört med lagerförslitning. Försök att ansluta en pålitlig oljetrycksmätare innan nåt annat görs!Börja alltid med det billigaste alt. först! Lycka till !/ Vedbodtrimmaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.