|
|
|
|---|---|
|
HEJ fick fel kod 16 belt switch driver side . någon som har fixat den? mvh Tommy | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du ingen lysande airbaglampa kan du bortse från detta. Är en USA grej där dom kräver bältesvarning som styrs av en kontakt i bälteslåset, är den inte ansluten tar Carsoft det som den är defekt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
jo airbaglampan lyser . |
|
|
hej tommy540i . har du fixat ditt fel på bmwn vad fick du göra för att fixa problemet. jag har samma felkod på min bmw + felkod 6 schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Felkod 6 är bältesträckarern på passagerarsidan, glapp eller avbrott i kablaget oftast i själva kontakten under stolen, finns repsats hos BMW där kontakte förbikopplas. En av del vanligast förekommande felen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
tack hasso. ska åka å införskaffa repsatsen från bmw. jag vet att bror min flyttade stolen väldigt mycket just när felet uppkom. från längst bak till främre läget. så det verkar vara en trolig fel diagnos.. hasso du har inte kännedom om felkod 16 hur detta kan avhjälpas. mvh mika schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
| drabbades du inte av detta på "gasarn"? | |
Felkod 16 förekommer då och då och den har mig aldrig vetligen gett någon någon lysande airbaglampa, är en funktion som inte används utan finna enbart med i Schemat på USA bilar som kräver bältesvarning om inte bältet är anslutet, på EU bilar försvinner ju den oavsett om du har bälte på dig eller ej. Carsoft tar det som en felkod iom att funktionen inte är i bruk pga USA version av programvaran är jag övertygad om.. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
tack snälla hasso. du är säker du. då införskaffar jag bara repsatsen. trevlig midsommar på dig. mvh mika schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.