AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.134

demontera takrails 330 e46

bl
37
blower66
330d -05
funderar på om man kan ta bort railsen på min 330 e46 touring ..det ser ju ut som om de e fästade i listspåret på taket och att det skulle va möjligt o ersätta med ny list o slippa railsen...ngn som testat eller vet?? mvh/micke
ha
395
haknil
330 Xi 02
hej Micke

Intressant spörsmål.Jag är också sugen på att demontera railsen,då jag
tycker det är fult.I detta fall gäller det ju E 46. Hur göra?

Tacksam för tips.

Håkan
Ni får plocka ner hela innertaket för att komma åt bultar/skruvar som håller railsen på plats. Sedan får ni plugga befintliga hål och införskaffa de andra taklisterna från BMW.
bl
37
blower66
330d -05
så...nu harjag löst problemet....skitenkelt va det... railsen är skruvad utifrån sitter tre skruv bakom ett litet "lock" bort med dem så får du dän railsen sen bort med listen ock demontera fästörat med två skruv på varje....tillbaks med listen och åk till bmw o köp "täckbrickan" till taklisten.....
ps... kul med "expert" tips från folk som tydligen inte har en aning om hur man gör....är det inte bättre och inte säga ngt alls om man inte vet...?
ha
395
haknil
330 Xi 02
hej Chris

Gäller denna instruktion E 46 eller den nyare?

Håkan
Jag har hört att man fäster taklisterna på e46:an från undersidan därav att jag sa att man får lossa innertaket. Jag har aldrig tagit väck några takrails själv, ser inte vitsen med det, så kan inte garantera att det jag hört stämmer helt och hållet.
Vill man vara helt säker får man väl höra BMW om man kan få en kopia ur deras databas på hur man tar väck dem och monterar dit vanliga taklister eller om de kan förklara vad som behövs och inte behövs göras.
ha
395
haknil
330 Xi 02
ok.Tack
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Railsen sitter skruvade utifrån, jag vet för jag har skruvat dit mina och jag har lister som tar plats i garaget.

If it works, don't fix it.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
E39 har skruvar innifrån varvid innertaket måste väck, vill man eftermontera så måste man borra.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
bl
37
blower66
330d -05
kan bekräfta efter dagens insats att railsen på en e46 skruvas utifrån....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.