|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Min däckhandlare hävdar att man kan inte ha vinterdäck med svensk gummiblandning på min BMW E92 Coupé (335d 2010). De säger att gummibladningen är för mjuk och får antisladdsystemet ur balans och bilen blir helt konstig. Istället vill dom sälja Continental vinterdäck friktion med europeisk blandning. Någon som kan ge mig ett namn på ett däck som är svinbra som ni vet fungerar med min bil? Vill ha ett säkert och bra vinterdäck! | |
|
Continental TS830 vann Teknikens världs däcktest i år. Jag har hört det du säger tidigare. BMW säger samma sak. Hur väl det stämmer i verkligheten vet jag inte. Men har läst här på forumet om någon som kör på nordiska friktions däck på sin M5a. Tror det var Michelin X-Ice 2. |
|
|
Känner igen problemet, hände på en bekants E91 med nokian hakkapelitta. Minskade efter några hundra mil men irriterande är det! Mvh Johan |
|
|
Okey så det är inget försäljningsknep då med andra ord. Jag trodde iofs inte det heller, men man vet ju aldrig förän man får det från flera källor. Vad är det exakt som händer? Går bilen bara dåligt lr? Continental TS830 verkar ju som ett bra däck. Vad jag förstår är det ju europeisk gummiblandning på den. Så det är kanske den han försöker sälja till mig, vad vet jag? Den borde väl funka va? |
|
|
rnenjoy: Stämmer bra i det han säger. Jag har kört 2 vintrar på TS830 och är mycket nöjd. Utbudet är rätt begränsat för oss som kör på 19" Själv har jag 235 30 19. Bilen går som en dröm på dessa vinterdäck. Har har även varit i fjällen ett flertal och bara upplevt positiva egenskaper med dessa däck. //Stefan |
|
|
Bör tilläggas att jag hade en 335d touring med 340 hk och 720nm. Enda nackdelen är att däckkontot kan bli högt. Med det är sådana faktorer man får ta med i beräkningen. //Stefan |
|
|
Jag har väldigt svårt att tro på detta för att när man kollar 2008 års katalog hittar man även mjuk vinterdäck typ Nokian RSI RFT mm i listan. Länk |
|
| TS830 är enligt alla däcktester iår ingen höjdare när det är halt ute.... Så tänk efter en extra gång. | |
|
Fel av mig, det är ContiWinterContact TS 810 Sport som jag har. Ett mycket bra däck som slår det mesta jag tidigare kört med. //Stefan |
|
|
TS 810 Sport har fått mycket bra omdömmen. //Stefan |
|
|
Re: StefanL Hur kan du ha kört 2 vintrar med detta däck ?? Enl conti finns det inte i 19´?? Det finns i 18´ men heter då TS830P och är nytt för i år. Länk Mvh Johan |
|
| Ok, to late, sry | |
|
Min erfarenhet av Conty är att dom slits fort. Har haft Conti på mina två senaste bilar och valt bort dem vid däcksbytet... |
|
| Hmm nu är frÅgan ts 810 sport vs ts 830? 830 verkar få bättre på officiella tester. De få jag läst iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.