|
|
|
|---|---|
|
Håller på å meckar ihop en m30b34 motor, glad i hågen bulta jag fast min nyrenoverade e34 m30b35 oljepump. passa fiiint! förutom att ja kan inte montera kedjespännaren! WTF! DE SAKNAS JU EN PINNE! vafaaan. såååå hur ska ja göra nu då? sitter det annat spännsystem på b34an? ja har ju bara blocket från en sådan... Eller är det så att de e kortare kedja på b34an å ingen spännare??? | |
| hmm, ser nu oxå att nyare b35an har KORTARE kedja än va b34an har......myget konstigt...... | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är en något annorlunda konstruktion mellan B34 och B35 när det gäller oljepumpen. Om jag minns rätt så har B34 ingen kedjespännare utan detta ställs in med hjälp av skimsbrickor. Har varit i en diskussion kring detta tidigare, kommer inte ihåg vilket forum. Ska snoka lite... |
Här hittade jag en tråd om det... Länk |
|
kollaqde lite på ppf... har nu beställt e28ans kedja och drev till oljepumpen som saknar "riktig" kedjespännare, och man ställer spelet med schims mellan block och pump. e28ans drev är större, å kedjan är längre, ett par tre länkar. Nästa fråga är då. Hur mycket spel är godkännt???? slacket på kedjan dvs. |
|
Tyvärr nämner Bentley inga gränsvärden utan endast "A correctly tensioned chain will deflect slightly at the midpoint under light finger pressure". |
|
ok.. den va bra..... aja, får köra på känn då... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.