AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.621

ta högnivå från bakre högtalare.. hur?

Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
som topic. hur går jag tillväga för att stjäla signal från bakhögtalarna dvs. hur kommer jag åt bakhögtalarna? jag har stadnard ljudpaket tot 6högt i min E60.
tar jag både plus och minus från båda högtalarparet eller stjäl jag endast plus från ena och minus från andra ? eller ?...
/ Förvirrad

Kan inte svara på just demontering av högtalarna i E60 men sök upp kablaget, behöver inte vara ända framme vid högtalaren osv. Bara att jacka på men hur du menar med plus från ena sida och minus från andra är lite oklart. Tänker du bara ta ut en kanal/mono så gör du det lämpligast från en av högtalarnas kablar enbart.
Basen är normalt panorerad över bägge kanalerna så det funkar oftast bra men det förekommer en del inspelningar med elektronisk och/eller datorproducerad "musik" där de låga frekvenserna inte ligger lika på båda kanalerna.

FP
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
ja nu fyyyfan,
nu har jag skaffar baslåda, slutsteg och måste komplettera med strömkablar, säknring och PC1-610(2st) från BRL.
men vart tar jag högnivån grabbar?
är lite av en desperado..

Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Edit: jag har INGET org slutsteg monterat i bilen pga att jag har billigaste ljudpaketet.

Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Men E60series.net säger att jag HAR slutsteg pga av att jag har basar under stolen.
vilken info stämmer?

Ti
56
Tibby
BMW 335 E93 cab 2008
På E90 har man 6,5" basar under stolarna som ligger kopplade direkt på HU tillsammans med framsystemet, först när man har HIFI får man 8" basar som ligger på ett eget steg. Tror det är samma i E60.

Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Tibby har helt rätt!!!

här ska ni få se på min tråd på garaget.org gällande E60 + billjud..

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.