AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.542

Känner någon till något om denna 320Ci M-sport II?

Sida 1 av 2
Pe
38
Peugeot Johan
523i Sedan -05
Länk

Är ruskigt intresserad av denna men tyckte 8 ägare var lite mycket då jag fått regnr och kollat. Är det någon som känner till bilen? Något jag ska kolla extra efter??
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Den ser onekligen fin ut. Frågan är om inte priset är högt för en 320i automat... Man får ju trots allt en E90 för pengarna.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kan ju betyda 4 bilfirmor och 4 brukare. Men visst, många ägarbyten helt klart. Sen om det betyder ett sämre skick kan man ju bara gissa om.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Kolla först hur många riktiga ägare det är. Siffran 8 säger egentligen ingenting.

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Så fort en bil har gått som leasing, så brukar det generera två ägare. Så om de två första ägarna haft den på företaget, så är bara det 4 ägare enligt Transportstyrelsen.

Annars skulle jag nog bli skeptisk, så många ägare på så få mil.
Detta är ju vanligt på M3or och liknande, då folk köper en bil och sedan inser vad de har köpt för bil med tanke på ägandekostnader osv.
Men detta borde knappast gälla en 320.

/Andreas.
Håll till höger eller gasa.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Varför skulle det vara problem? Hör med en tidigare ägare om han vet om något fatalt fel på bilen.. Annars så gör du ett M-test på den!

Mvh
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Har en likadan fast 325i sedan. Det ser alltså ut att vara en s.k. STCC Edition. En fullkomlig fröjd att köra (fast jag har bara kort kört 2.2-litersversionen). Skulle vara intressant vad slutpriset blir..

Kom ihåg att du har 12 års rostskyddsgaranti från 2004.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Finns en till i Stockholmsområdet.

Länk

Sök på STCC på blocket så hittar du fler.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Finns en 325:a till samma pris i Malmö:
Länk

Pe
38
Peugeot Johan
523i Sedan -05
Har kollat nu, två första ägarna har varit leasing, 3 verkliga brukare där jag nu pratat med den näst senaste som var jättenöjd men som han påpekade...det blir som för många med en sådan bil...efter ett år ska det in en barnvagn och då blir det byta... Det jag personligen gillade var ju automaten och att den hade M-paketet med alcantra.
Är det verkligen den förlängda rostskyddsgarnantin på denna modell? trodde det gällde från E90?

Personligen så känns inte priset så viktigt...skicket och känslan för bilen är viktigast..har ju en E60 523i men den känns lite för mycket som en buss...
qsacage: Vad trevligt, vi verkar ha liknande bilar du och jag. Den ligger för övrigt till salu här på AP samt på Blocket.

Min är en 04'a och har 12 års rostskyddsgaranti, men det beror helt på när den är registrerad. Jag ligger på rätt sida gränsen för 12 år vilket är trevligt om det skulle dyka upp något. Däremot har jag inte automat.

Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Det där med rostskyddsgaranti är bara försäljningstrick från BMW´s sida och hela bilen måste bli genomrostad typ för att den ska gälla.. Bara tillverkningsfel gäler och misstänker dom att bilen har stått en längre tid på en fuktig gräsmatta o börjat rosta undertill lr dyl gäller inte garantin mmmm!

inget jag skulle bry mig omm då det bara gäller på karrossplåt och inget annat!

Mvh
Nu har jag själv aldrig haft problem med rost eller haft med BMW att göra i sånna fall, men jag tycker att jag fått en helt annan uppfattning när man läst här på forumet. Verkar vara ganska många som ändå fått stora delar av sin bil utbytt av BMW när det kommit rost. Vill minnas att det var någon som precis innan hans rostgaranti gick över sin bil och hittade några mindre rostangrepp vilket BMW inte var långsamma på att åtgärda. Som sagt, nu är det här saker som skrivits i trådar här och vet inte själv hur generösa de är. Tydligen verkar de blivit något hårdare nu med tanke på besparingstider att byta ut delar utan istället hellre ser att omlackning sker. Den uppfattningen jag har fått är att BMW i allra högsta grad tillämpar sin rostskyddsgaranti som det är sagt.
BMW har hittills varit väldigt generösa med rostgarantin, fr f allt på e46. Däremot har det bara gällt så länge garantin funnits, det har de varit stenhårda på. Så visst spelar 12 år roll!
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Kan ni ge några exempel på vad ni har fått åtgärdat på rostgarantin?

Mvh
Jag har som sagt inte behövt ha med BMW att göra i sådana ärenden så har själv inte fått något utbytt. Däremot finns det ju massor av trådar här på forumet som behandlar detta och där framgår det ganska tydligt att BMW varit väldigt generösa med rostskyddsgarantin så länge den gäller. Gjorde en snabb sökning på forumet och genast kom det upp massa trådar där folk har fått mindre delar till så gott alla lösa delar utbytt på sin bil. Som jag skrev tidigare, har själv inte gjort detta utan läst andras erfarenheter. Hoppas gärna någon som varit med om detta läser tråden.
Sök! Finns massor av trådar kring detta. Mest koll på e46 och där har det bytts åtskilliga motorhuvar, dörrar och bakluckor. Läser du där så ser du också att BMW varit väldigt generösa i många fall, små antydningar har resulterat i nya delar. De har tagit sitt ansvar för den dåliga kvaliten. Vet att det förekommit en del garantiärenden för e39 också (mest bakluckor?).
Beolab

Jag fick min e46a kollad av bmw och de hittade en fläck på 1mm i en skarv på motorhuven på undersidan fram och det gick på rostskyddsgarantin utan problem så även vänster framdörr.

Mor och far fick motorhuv,vänster framdörr och baklucka bytt på garatin på deras förra e39a

Så bmw är enligt min mening väldigt generösa på det.
Delar som tillhör bilens underrede ingår inte i garantin, men då kan man lämna in bilen för en underredsbehandling så behöver man inte oroa sig så värst mycket över rost under bilen.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag hävdar att BMWs tolvåriga rostskyddsgaranti är helt outstanding. Vill man övertyga sig om detta är det bara att söka lite på forumet här eller köra inom sin lokala BMW-handlare och höra efter. Jag ska be BMW gör en rostkoll i samband med oljeservicen (de har redan okejat att bakluckan ska bytas eftersom lacken lyft _bakom_ nummelplåten (mindre än 0.5mm i diameter) och BMW tar gladeligen emot denna typen av jobb eftersom de får betalt från BMW i Vaterland = lätta pengar).
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
@BraveDave: Snygg bil! ;) Personligen fullkomligt älskar jag min. Kommer inte att sälja, köper hellre en annan till då. Denna bilen ska jag ha i många år. :) Tycker det är en av de smakfullaste varianterna på E46, endast slagen av M3 och M3 CSL.

Märkligt nog är inte många 330i E46 lika snygga (och att den ser sportigare ut än E90 håller väl de flesta med om). Någon som vill kommentera detta? 330i E46 verkar ha en tendens att vara gubbutrustade snarare än att vara utrustade med en sportig ambition.

P.S. Det går alldeles utmärkt att få en en splajsans ny Emmaljunga 'Nitro' (med Alpinafälgar) barnvagn i E46:an.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.