AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.853

Skillnad E60 2008 vs 2009

sk
12
skistar
525iA Touring (E61) 192Hk
Hej,

Är det någon som kort kan redogöra för vilka skillnader det är mellan dessa två årsmodeller förrutom knapparna för Idrive runt styrhjulet?
Alt. vart man kan hitta detta på nätet.

Mvh
Fredrik
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
I M-paketet verkar man ha bytt interiörlist från aluminium finslipad till en i aluminium med ett fint rutmönster. Verkar omöjlig att hålla ren men enda alternativet är helsvart om man ska ha M-paketet.

Nya Navi Professional har annat menysystem och hårddisk där man även kan lägga över MP3.

Det är allt jag vet...
sk
12
skistar
Någon som vet om det är någon skillnad på karossen, lampor?
motor/växellåda är identisk så förrutom navi/radio/Idrive så verkar det vara identiska bilar utifrån?

Mvh
Fredrik
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Förutom iDrive systemet som är helt nytt så är det förutom nyss nämnda kosmetiskt finlir ingen skillnad på 2008 och 2009.

----
BMW CS #6212
Co
128
CoolWool
523iA Touring -05
325i Cab -86
325ia sedan -01
Inte ska du väl köpa ny bil nu igen? ;-)
mvh
Kadar

Janne
sk
12
skistar
japp, sålda 525:an igår och nu ska jag jag rätt på en 520d från 2008 eller 2009 tänkte jag, fast blir nog en sedan denna gång:-)

Hur går det med din 525:a? :-)
Co
128
CoolWool
523iA Touring -05
325i Cab -86
325ia sedan -01
Du e ju rena nasaren ;-)
Se till att få komfortstolar och rattvärme, jag kommer få svårt att vara utan de tillbehören när denna säljs!
Jodå den går bra, det är nästan bara Cecilia som kör den så den går knappt ngt alls. Jag får hitta på ursäkter på helgerna så att jag får ratta lite oxå :-)
Prövade en X3:a med samma dieselmotor som 520 och den går mkt bra. Saknar ljudet av 6:an dock men den drar ju mindre, den låg på 0,8 typ och jag ligger på dryga litern vid blandad körning.

Janne
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
På M-paketet har man lite snyggare sidospeglar numera. Osäker när det kom...

----
BMW CS #6212
Någon som vet vad för typ hårddisken är? Ett skivminne eller en SSD (Solid State Drive)?
vet ej vad det är för typ av hårddisk, men tror den e på 80G, och den kallas internt CIC. gamla navigatorenheten kallas CCC.

ja nya sidospeglar, inte bara på m-paket utan vanliga med (2009)

spelar ingen roll om du ska ha en 08 eller 09, såvida du inte ska ha navigatorn. då känns den nyare nästan som ett måste just för den nya enheten och den 1000ggr bättre skärmen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.