|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har råkat ut för ett oerhört irriterande problem med min bil. Bilen är en 325 Cab -94 som hade eftermonterad startspärr när jag köpte den, en sån där man sticker en liten svart "plupp" i panelen innan bilen går att starta. Den har fungerat helt felfritt under de 5 åren jag haft bilen, men för en vecka sedan hände inget när jag skulle koppla ur startspärren och sedan dess har jag försökt flera gånger utan att få igång bilen. En liten röd diod ska släckas när startspärren kopplats ur, men den lyser konstant. Hoppas någon kan hjälpa mig med tips om hur jag löser detta! Annars blir det att bogsera bilen till verkstad och det vill jag helst slippa! Följande har jag redan testat: - Kontrollerat alla säkringar - Kopplat ur batteriet under 3 dagar för att sedan koppla på det igen - Kontrollerat och torkat av kontakterna både på pluppen och i panelen. - Testat med reservpluppen Bilen har även ett Cobra-larm som ser ut att fungera samt om man låser bilen utan att larma (dvs genom att vrida nyckeln i låset) så blinkar ytterligare en röd lampa framför växelspaken. Den blinkar aldrig när larmet används eller bilen är upplåst. Tacksam för alla tips och hjälp! Om ingen vet någon lösning, vet ni någon bra (och förhoppningsvis billig) verkstad i Göteborg som kan hjälpa mig? Mvh Martin | |
|
Ingen som vet något?? Någon som kanske kan ge mig tips på bra verkstad som skulle kunna montera bort den då? Jag bor i Göteborg (Guldheden) och vill helst inte behöva bogsera bilen så långt.. Tacksam för all hjälp! //martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.