|
|
|
|---|---|
| Har ett irriterande fel på min e36 328 touring när man kör bilen och ska växla upp till nästa växel då man frikopplar så rusar varven upp kanske 200 varv precis som att jag inte släppt gasen helt när jag växlar så det blir lätt ett litet ryck då man har växlat upp.. | |
|
Att motorvarvet ökar låter som en justering bara av enklare slag. Det finns en fördröjning att släppa ner motorvarvet helt enligt gaspedalen, för att inte strypa bränslatillförsel helt direkt för motorbroms, vilket brukar orsaka ryck när man gasar igen och bränslet släpps på. Minskar belastning vid urtrampning så är det naturligt att motorvarvet ökar. Mellan servicetillfällen brukar jag märka en försämring med längre tid innan motorvarvet sjunker, särskilt när motorn är kall. Efter service är det som det skall igen. Litet ryck eller att det slår lite när man släpper kopplingen känner jag igen nu också. Tolkar det som justeringsak också som skall fixas vid min inspektion II om några veckor hoppas jag. Något glapp i transmissionen tolkar jag det som, typ kardan eller liknande som jag läst om här kan justeras. Eller möjligen något slitet i utrampningsmekanismen/lagret typ. Du får säkert bättre konkreta svar från andra här. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.