|
|
|
|---|---|
|
När jag bytte bromsklotsar på min bil så uppmärksamade jag att det var en slang som gick in i stötdämparen. Denna slang fortsatte till en rund boll (gasklocka). Vad är det för något? Finns det nivåreglering till bilen? Nej, jag har inte knappen som ska vara för ställbara dämpare, så om det är nivåreglering så är det någon automatisk historia. Någon som har några ideer om vad det kan vara? | |
|
ALLA L(LANG) HAR NIVÅ REGLERING BAK finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
COOOOLT!!! Man lär så länge man lever. Då betyder det att när jag ska köpa dämpare så kommer det att kosta mig en förmögenhet :) Hur vet man att den fungerar och mår bra. (självklart vet man när den är död och bilen hänger som en slak penis) Några symptom som man ska vara uppmärksam på? Det ska bli riktigt kul att meka med det :) |
|
|
HEJ nä det behöver inte bli dyrt går att byta fjäder ben finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
Men det är ju inge coolt, klart att man ska hålla efter nivåregleringen.... Ska man ha en L så får man ta den smällen. Jag har luftfjädring på MB så jag är van vid att kronorna rullar iväg :) |
|
|
på min arbetskamrats merca kollapsade en av nivåreg. dämparna,det blev en stoor pöl på asfalten,men de gick att ta i sär och byta o-ringar+stödringar,har ej haft i sär de på bmw men de kanske,också går att fixa? obs! det var väldigt enkelt att fixa merca dämparna(en 300tdt-9?) torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
| Vet inte om dom går att "renovera", har för mig att jag läst någonstans här på forumet att det inte skall gå men iallafall den arm som justerar höjden på bilen när man lastar tungt borde man kunna höja/sänka o se om bilen gör detsamma ... | |
|
se till att du får tillbaka allting som det var innan annars kan du få problem med (höjd)givaren till nivåregl. sitter kopplad på hö länkarm bak.(nollas med ett 3mm borr) torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
|
sitter det någon pump någonstans, jag har nivåreglering på min e23 och den rasade förra veckan, men den hade pump. Var sitter pumpen till den här, någon som vet?? |
|
PETER.O |
Hej det är servo-pumpen som är till stötdämparna,om du inte har gamla systemet ,då sitter det en el-pump i reservhjulsbaljan. Dämparna går att ta isär, vet ej om det finns tätningar och dyligt att köpa till dom. Mvh Peter. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.