|
|
|
|---|---|
|
Skulle starta bilen idag på morgonen, satte på tändningen och alla kontrollampor lyste som det skulle och sen när jag vrider nyckeln ett varv tïll för och starta bilen så av någon anledningen dör hela el systemet med följande: innerbelysningen, larmet, c-låset, och startmotorn funkar inte heller. Bilen ger inga alls livstecken. Men när jag öppnar bagageluckan så ger bilen ifrån sig 2 blinksignaler... :S kan det vara styrenheten som klyddar?? det är en 325 coupe -92 Bilen är chippad och har car guard larm instrumentpanelen är bytt från en 320:a | |
| Hett tips: Kolla batteriet! | |
|
Måste nog ge samma tips som föregående talare, kolla så batteriet mår bra, mycket troligt att det inte mår så bra och detta märks speciellt i den kyla som nu dragit in de senaste dagarna. /Magnus www.abr-racing.se |
|
| kolla batteri/jordning först :D | |
|
problemet är löst, felet var tack o lov enklare än vad jag trodde Batteriet var löst ur fästet, och där var stort glapp på jord och plus.. la in trä klossar runt om batteriet så att det verkligen är fast när man svänger till hårt ibland.. och samtidigt spände till skruvarna. Om man penslar till med koppar på plus o jord blir där inte bättre kontakt då ?? |
|
|
koppar är inte fel. se bara till att du skrapat så rent du kan och orkar först :) BMW ownz |
|
|
Tacksam för hjälpen :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.