|
|
|
|---|---|
|
Ngn som vet ? Och vad kostar dom ? Putte | |
|
Tror att det är platinastift i M3:an, då ska dom bytas vid 10.000 mil. Är ej 100% på detta dock... /Klas |
|
| Bytes vid insp.2 och kostar ca lite över 1 000 kr för 6 st. | |
|
Ok THX !! Putte |
|
| Hur vet man om det är platina tändstift? | |
Gemini__ |
Stiften till M3:an skall bytas vid varje "Inspection", inte enbart vid "Inspection II". Mvh: Thomas |
|
Hade in min M3 på inpektion 1 på BMW verkstad (Autovation i Gävle)i höstas innan jag ställde av den, och då byttes inga tändstift, frågade då om detta då jag tyckte det va konstigt ooh dom sa att det endast görs vid inpektion 2. mvh Stefan Länk |
|
|
Är det olika tändstiftstift på M3 3,0 och M3 3,2? - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Blev lite mycket stift där. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Alla stiften ska bytas med 5000 mils intervaller dvs vid varje inspektion 2. Dom kostar nästan 200:- st. Är nästan säker på att det är samma stift till både 3.0 och 3.2. Mvh BJÖRN No body realy dies..... |
|
Gemini__ |
Enl. de servicepunkter i servicehäftet skall stiften bytas vid varje inspektion. Iaf för 3.0:an, kan inte tänka mig att det skulle vara andra rutiner för 3.2:an? Mvh: Thomas |
|
Det är inte samma stift i 3.0 och 3,2 M3! 3,0: Bosch Y5DDC (NGK har ingen motsvarighet!) 3,2: NGK PKR7A Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Då är det nog såhär: M3 3,0 - byte tändstift både Inspektion I och Inspektion II M3 3,2 - byte tändstift enbart vid Inspektion II För att vara 100% är det är ju bara att läsa av i en 3,2 servicebok, och det lär det väl finnas någon här som har och kan kolla i? - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Japp har kollat i serviceboken nu, dom ska enbart bytas vid varje inspektion 2 detta gäller alltså min 3,2 97:a mvh Stefan Länk |
|
|
Det verkar rimligt att 3,2:orna bara skall ha nya stift vid insp2, då de stiften har platinaelektrod. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Gemini__ |
Ok, då gäller mina inlägg enbart för 3.0:an =) Ha´re gött! //Thomas |
|
efter hur många BIL??? tja byt efter varje bil tycker jag ; ) MOA-power |
|
|
Jag har precis inhandlat stift mm hos Bmw. Bosch Y5DDC 142:- st. Olja, Castrol TWS 10/60 150:- l. Tyckte det verkar vara ganska bra pris ändå, iaf på oljan. Kostar ju 182:- eller var det 187:- hos mekonomen. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.