|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. En M3 -02 som rullat 4600 mil som fick motorn bytt vid 1600 mil pga vekstaksras, hur ser ni på det? Positivt/negativt? Det är väl minst 1500mils inkörning på nya motorn? Allt är bytt på BMW 2002. Mvh | |
|
Jag ägde en M3 E36 -96 som hade haft motorhaveri tidigt, nya motorn hade gått ca 3000 mil när jag köpte den och så länge det finns dokumentation och att det är gjort på aktoriserad/seriös verkstad ser jag inte som något negativt. Lycke till med letandet, du har hållit på ett tag nu men din bil dyker nog snart upp. Micke Länk |
|
|
Det rör sig om den här bilen Micke, jag vet jag vet, silver :) Länk |
|
|
Min var okså byt. Och jeg måste holde med Micke, at så länge det findes dokumentation och att det är gjort på aktoriserad BMW verkstad ser jag inte som något problem. Men 1500 mil indkörning? Det vet jeg inte, trodde inte at det var så mycke på nya bilar..?!? |
|
michael.anki |
Håller med Micke169,finns all dokumentation så behöver det inte vara negativt. Du har letat länge nu,du börjar väl inte bli desperat? Skulle nog avvaktat , lite till! Lycka till! Bmw idag Bmw imorgon |
| PS. jeg har for mig at det er efter 1500km at den skal ind på "första" service igen efter motor bytet.. Tror att det var det som var noteret i service booken.. | |
|
Tack för svaren boys! Tror ni inte det är en bra deal för den silvriga då? |
|
michael.anki |
Ser fin ut,men priset känns lite mycket? Får du den för 250 och magkänslan är bra och du kan förlika dig med färgen så? Bmw idag Bmw imorgon |
| Tycker också det är lite mycket pengar för en -02 som också har genomgått ett motorbyte. Höjer inte direkt värdet på bilen utan brukar vara tvärtom :) Men en liten justering på priset så why not! | |
| Ser inga som helst problem med detta. Snarare tvärtom, förutsatt att all dokumentation finns. Det är ju åtgärdat, bytt, justerat. Varför i hela friden skall man gå vidare till ett annat exemplar om det är korrekt åtgärdat? Det handlar ju inte om en omlackad och krockskadad bil. | |
| Läste precis Gallardos inlägg. Jag förstår inte. Varför skulle ett motorbyte vid 1600 mil sänka bilens värde? Helt obegripligt resonemang. | |
|
Ska sluta tracka dig om Titansilver Filip ;) förstår lite hur du tänker med färgen, tycker den silvriga är lite dyr men å andra sidan har den låga mil, den skulle bli riktigt nice om du space:ar ut fälgarna som på din förra. Borde vara prutläge med tanke på årstiden. Micke Länk |
|
|
Jo silver är snyggt men tycker M3an är snyggare i andra färger :) Jag spacade aldrig ut på förra, hann sälja innan jag köpte spacers. |
|
|
Jag tycker inte heller motorbytet spelar nån roll! har haft en 02:a med motorn bytt -03 vid 1200 mil, o nu senast min -04 med motorn bytt efter 1300 mil... Alltså, sålänge motorn är utbytt mot en NY så är det ju bara positivt!! Mvh Peter |
|
|
Aha du hann aldrig montera dem, tror det skulle bli bra på den silvriga iaf, hjulen ser ut att sitta så långt in speciellt på sänkta M3:or. När jag köpte min silver var det för att jag ville ha en diskret färg och håller med om att den är lite tråkig om man vill synas :) Micke Länk |
|
|
Peddan: Får man fråga varför du behövt byta motorn två ggr, var inte vevlagren bytta eller? Micke: Det blir andra fälgar isåfall, höja den och spaca ut dem :) |
|
|
Phoenix: ja det är inte samma bil alltså.. På 02:an byttes motorn pga att bmw i schweiz erbjöd kunden det då man redan bytt vevlagren en gång o tydligen fått en ny kampanj i feb 03... På 04:an jag har nu vet jag faktiskt inte varför den är bytt, borde inte va en konstruktionsmiss pga av årsmodellen, kanske ett handhavandefel, tex en nerväxling i för hög fart... Mvh Peter |
|
|
Vad är M3 för jävla skit egentligen? Många ///M motorer som rasat verkar det ju som? Knappast någon fördel iallafall. Personligen skulle jag aldrig ens tänka tanken att köpa en som det är bytt motor på. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Nike: Får man fråga varför? =) | |
| Personligen hade jag aldrig köpt en som det är bytt hela motorn på.. går aldrig o få allt o sitta som org,, tro mig jag vet jobbar ju på bmw | |
| Vad exakt är det som inte går att få och sitta som original? Berätta gärna i detalj för mig vad problemet (eller problemen) är eftersom jag inte förstår. Sluta kom med en massa svepande formuleringar, tala om vad exakt problemet är. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.