|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! Hittade Nokianvinterdäck på blocket för 2000 kr, friktionsdäck då. Använda 1 säsong endast och har legat en säsong hos nuvarande ägare p.g.a. felköp. Han har en E46 Touring och de passade inte på denne p.g.a. han var tvungen att ha minst 16" fälgar. Dimensionerna på däcken är 195/65/15R, de borde väl passa min E36 Compact då eller hur? Samma ET-mått som E46 har jag för mig, men är inte 100% säker. Sen är frågan, jag bor i Skåne, är det bäst att ha friktions eller dubbdäck då? Jag funderade på dubbdäck i och med att jag inte har anti-spinn + RWD, borde bli lite farligt om vintern utan dubbar där det väl är is ute. Har jag rätt eller fel på detta påstående? Tack på förhand! Skaunepauen | |
|
däcken låter lagom till en 316 compacten är lite tailhappy i grunden och blir det isbana är det dubb som gäller om du vill komma framåt. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
|
Det borde inte vara några problem med dubbfria däck. Se bara till att ta det lite lugnare om det är isigt ute för att att vara på den säkra sidan. 195/65-15 är din bil avsedd att använda så det ska passa perfekt. Riktigt bra pris. Inkludera det plåt- eller aluminiumfälgar? |
|
| Det inkluderade plåtfälgar med BMW originalnavkapslar, så det är helt ok. Alufälgar blir det till sommaren istället, har idag endast ett set däck - åretruntdäck som är på gränsen till lagliga så det är ingen höjdare! | |
|
Ett tips kan vara att slänga någon form av vikt i skuffen. typ sandsäck eller liknande. Det hjälper när du ska komma iväg, men kan dock göra bilen mer sladdbenägen under färd..kör du mest stadstrafik är det inga priblem. Jag kör nu mer med baslådan som vikt. //Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.