|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är ny på sidan och ny med BMW. Har skaffat en 530 xit-06, en underbar bil som uppfyyler alla mina önskemål. NU till det "tråkiga" den drar ca 1,15-1,20, kör den så snålt det bara går. Den har iof alla saker emot sig när det gäller låg förbrukning, 245 18´ fälgar,automat och 4WD,men är det rimligt? Vad kör ni era på? kan jag göra ngt mer än vara snäll på gasen? Ser fram emot era svar | |
| Min 525iA drar över litern så jag ser det inte som så konstigt faktiskt. Min 520dA däremot ligger på stadiga 0,65-0,75. :) | |
|
Det drack min 525i A också i början 0 ställ lådan och kör försiktigt skulle tro att du har rätt mycket små körning Har också 245-18 däck på min kolla däckstrycket också Hoppas att det löser sig borde kunna köra den på 0.9 iallafall om du inte kör för mycket små körningar med den Ha de T |
|
| Hur 0 ställer man lådan? | |
|
Vad är det för typ av körning? Om det är en hel del i tätort så tycker jag att det verkar helt ok. Men är det landsväg så är det nog alldeles för mycket. /// Kristian |
|
|
Låter mycket det där. Kör själv 530, dock ej XI.. Jag ligger på 0.75-0.8 landsväg och strax över 1.0 i tätort, o då drar jag rätt kraftigt i varje rödljus.. Är imponerad av den förbrukningen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.